Wanneer je met Google Ads aan de slag gaat, ben je natuurlijk ook nieuwsgierig of je effectief in de zoekresultaten verschijnt bij jouw gewenste keywords. Dit is echter niet zo verstandig om twee redenen:
- Je beïnvloedt zo de resultaten in de statistieken. Je wil weten hoe vaak en met welke zoektermen klanten op zoek zijn naar je bedrijf. Als je zelf enkele zoekpogingen onderneemt en je collega’s ook, riskeer je een vertekend beeld om je ads vervolgens te optimaliseren voor de doelgroep.
- Stel jij of een collega zoekt naar je bedrijf en bovenaan in de zoekresultaten verschijnt een advertentie van je merknaam. Wat je dan vooral niet mag doen, is op die advertentie klikken. Bij Google Ads betaal je namelijk cost per click (cpc), d.w.z. dat je bij elke klik op een advertentie een bedrag aan de zoekmachine moet betalen. Het zou dus onverstandig zijn om je eigen kosten te verhogen. Klik dan liever op een organisch resultaat (niet-betalend). Als jouw instellingen in Google Analytics juist zijn ingesteld en je je eigen verkeer hebt uitgesloten, worden organische kliks niet weergegeven in de resultaten.
Ben je nog niet gestart met adverteren in zoekmachines? Je website zal hoger verschijnen in zoekresultaten en je kan snel en eenvoudig meer kwalitatieve websitebezoekers genereren. Start vandaag nog!