Naast het aantal clicks, aantal impressies en de CPC (cost per click) is ook het vertoningspercentage of impression share een belangrijke metric voor je SEA. Wat houdt dit nu juist in?
Je impression share of vertoningspercentage geeft je een overzicht van hoe vaak je advertentie getoond wordt. Dit percentage wordt berekend door het aantal vertoningen van je advertentie(s) te delen door het aantal vertoningen dat je had kunnen ontvangen (door bv. een hoger budget te hebben of een beter quality score). Een goed vertoningspercentage is een voorwaarde voor een efficiƫnte campagne, je advertenties moeten immers eerst vertoond worden voor ze tot conversies kunnen leiden.
Een vertoningspercentage van bijvoorbeeld 10% betekent dat je advertenties slechts in 10% van de gevallen vertoond worden. De andere 90% van de gevallen zullen er dus geen advertenties of advertenties van je concurrenten getoond worden.
Om je vertoningspercentage omhoog te krijgen kan je volgende stappen ondernemen:
1. Verhoog je totale budget of de limiet van je biedingen.
2. Zorg voor een goede targetting.
3. Zorg voor een goede quality score door je advertenties te voorzien van relevante copy en een goede landingspagina