• SEO staat voor Search Engine Optimization. Letterlijk: zoekmachine-optimalisatie. Dit wil zeggen dat je je website gaat optimaliseren om zo hoog mogelijk in de SERP te verschijn. Wat? SERP, weer zo’n vage afkorting?*
  • SEA staat voor Search Engine Advertising. Hierbij mag je alle advertenties rekenen waarbij je betaalt om hoger in Google of Bing te verschijnen. De bekendste tool hiervoor is Google Ads.
  • SEM staat voor Search Engine Marketing. Dus alle marketingtechnieken die invloed hebben op zoekmachines zoals Google en Bing. In dit opzicht zijn SEO en SEA onderdelen van SEM.

*SERP staat voor Search Engine Result Page en is simpelweg de pagina die we – ondertussen bijna dagelijks – zien als je iets via Google zoekt.

Search Engine Marketing komt er dus op neer om organisch (SEO) of tegen een kostprijs (SEA) zo hoog mogelijk in zoekresultaten te verschijnen.

Er zijn tal van technieken die je kan toepassen om organisch hoger te verschijnen, zoals de inhoud en structuur van je website onder de loep nemen, keywords op de juiste plaats gebruiken, en linkbuilding. Door hoger te scoren in de SERP's trek je meer verkeer naar je website. Dat verkeer zwengelt dan weer je conversies aan.

Heb je bijkomende vragen? Of wens je een offerte voor soortgelijke ondersteuning?Neem vrijblijvend contact op
Share this answer