Inhoud die scoort

Leg de focus bij contentmarketing niet op wat je doet, maar op hoe je anderen kan helpen. Als iemand een zoekmachine gebruikt, is die uiteindelijk op zoek naar een oplossing. Geef die op een presenteerblaadje door je content af te stemmen op hun behoeften. Ze stellen zich de vraag: “Wat kan je voor me doen?” Schotel een kant-en-klaar antwoord voor en je hebt er zeker een fan en misschien zelfs een klant bij.

Daarnaast helpt sterke en goede content om je positie in de zoekmachines te veroveren. Al je teksten toespitsen op Search Engine Optimization (SEO) gaat je positie op organische wijze verhogen en versterken.

SEO-Analyse

Content schrijf je niet zomaar. Na grondig onderzoek weet je pas waar en hoe mensen online zoeken. Een keyword-analyse zal alvast een eerste stap in het proces zijn.

Daarnaast bevelen wij altijd een SEO-analyse van de huidige structuur en inhoud aan. Het geeft niet alleen inzicht in wat al goed scoort, maar maakt ook duidelijk wat beter kan.

Een goede informatiearchitectuur zorgt ervoor dat zoekmachine-crawlers vlot je website scannen. Ook zo zorg je ervoor dat de juiste landingspagina’s naar boven komen.

Al onze optimalisaties zijn erop gericht om je conversies te verhogen. Niet alleen op lange termijn maar ook op korte termijn kan je de vruchten van deze strategie plukken. Inhoud die goed geschreven is, trekt de juiste personen aan en houdt hen ook op je website. We meten de evolutie van je keywordpositie, organisch verkeer, conversiepercentage en ga zo maar door. Geen natte vingerwerk, wel data-driven.

Contentstrategie

Na de analyses kunnen we een contentstrategie uitstippelen. In deze strategie bepalen we welke zaken prioriteit krijgen en hoe we alles gaan implementeren op jouw website. Een contentstrategie bevat volgende onderdelen:

  • Content-optimalisatie
    We optimaliseren de tekst van al je belangrijkste pagina's en toptaken. Deze teksten maken we SEO-vriendelijk zodat je beter in zoekmachines kan scoren. Ook het uitschrijven van nieuwe en relevante blogartikelen nemen we graag in handen. Hierbij focussen we op keywords waar je graag beter mee wil scoren in Google.
  • SEO-optimalisatie
    SEO-optimalisaties voeren we achter de schermen uit door onder andere meta descriptions en title tags tekstueel aan te passen. Ook hier is de keyword-analyse belangrijk
  • Social media
    Ook je aanwezigheid op socialemedia-kanalen nemen we mee op in deze strategie. We werken niet alleen een contentkalender voor je uit, maar we zorgen ervoor dat je op deze kanalen actief blijft door relevante posts op te stellen en te delen. Dit doen we door de lijn door te trekken: we starten steeds vanuit de krachtige en relevante content die op je website staat.
  • E-mailmarketing
    Daar stopt het niet! Met e-mailmarketing en marketing automation breng je de juiste content bij de juiste personen. SPAM? Daar doen we niet aan mee! We schrijven, ontwerpen en sturen de ontvanger aan tot conversie.
Klaar om je contentstrategie naar een hoger niveau te tillen? Met onze datagedreven en klantgerichte aanpak kom je verder.Maak content die (harten) wint