Content is je essentie. Wie je bent als bedrijf, waar je voor staat en wat je doet. Je content doet het communicatieve werk voor je.
Leg de focus bij contentmarketing niet op wat je doet, maar op hoe je anderen kan helpen. Als iemand een zoekmachine gebruikt, is die uiteindelijk op zoek naar een oplossing. Geef die op een presenteerblaadje door je content af te stemmen op hun behoeften. Ze stellen zich de vraag: “Wat kan je voor me doen?” Schotel een kant-en-klaar antwoord voor en je hebt er zeker een fan en misschien zelfs een klant bij.
Daarnaast helpt sterke en goede content om je positie in de zoekmachines te veroveren. Al je teksten toespitsen op Search Engine Optimization (SEO) gaat je positie op organische wijze verhogen en versterken.
Content schrijf je niet zomaar. Na grondig onderzoek weet je pas waar en hoe mensen online zoeken. Een keyword-analyse zal alvast een eerste stap in het proces zijn.
Daarnaast bevelen wij altijd een SEO-analyse van de huidige structuur en inhoud aan. Het geeft niet alleen inzicht in wat al goed scoort, maar maakt ook duidelijk wat beter kan.
Een goede informatiearchitectuur zorgt ervoor dat zoekmachine-crawlers vlot je website scannen. Ook zo zorg je ervoor dat de juiste landingspagina’s naar boven komen.
Al onze optimalisaties zijn erop gericht om je conversies te verhogen. Niet alleen op lange termijn maar ook op korte termijn kan je de vruchten van deze strategie plukken. Inhoud die goed geschreven is, trekt de juiste personen aan en houdt hen ook op je website. We meten de evolutie van je keywordpositie, organisch verkeer, conversiepercentage en ga zo maar door. Geen natte vingerwerk, wel data-driven.
Na de analyses kunnen we een contentstrategie uitstippelen. In deze strategie bepalen we welke zaken prioriteit krijgen en hoe we alles gaan implementeren op jouw website. Een contentstrategie bevat volgende onderdelen: