Door de juiste boodschap op het juiste moment te brengen, verbeter je resultaten door de hele klantreis.
We bekijken samen de doelstellingen van je bedrijf en welke reis (customer journey) je klant aflegt. Op basis hiervan werken we voor verschillende scenario’s een flow uit. Hierin staat welke boodschap naar welke contacten op welk moment via welk medium verzonden wordt.
Als we contacten willen segmenteren op basis van hun gedrag, hebben we natuurlijk nood aan de juiste data. Eerst
brengen we de bestaande datastromen en technologieën (denk aan CMS- en
CRM-systemen) van je bedrijf in kaart. Op basis van de flows bekijken we
welke relevante data we kunnen verzamelen en welke tool het geschiktst is. Vervolgens zorgen we dat deze data, zoals aankoopgegevens, inschrijvingen en contactopnames, automatisch beschikbaar
worden in de gewenste tool. Aan de hand van integraties of API’s zorgen
we dat jouw e-mailtool vlekkeloos communiceert met je websites,
apps of andere platforms.
Een dataplan is door de nieuwe privacyregelgeving (GDPR) eigenlijk voor ieder bedrijf een must. Dat betekent niet dat je geen gegevens meer mag bijeensprokkelen, maar wel dat je een goed zicht hebt op wat je verzamelt en bijhoudt. Waar nodig vragen we toestemming en delen we wat er met de gegevens gebeurt.
Van zodra we contacten hebben gesegmenteerd, stellen we de content op. We bepalen welke berichten op welk moment relevant zijn voor leads en klanten. E-mail is het meest voor de hand liggend kanaal, maar ook SMS, on-site messages of zelfs papieren postkaarten zijn mogelijk. We stellen A/B tests op om te kijken welke inhoud en call-to-actions de beste resultaten opleveren. Zo leer je scoren met content!
Eens alle berichten klaar zijn kunnen we de automatisaties opzetten. Omdat alle data reeds beschikbaar is in de gekozen tool, is dit een eenvoudige stap. We stellen de vooraf bepaalde scenario’s op en testen alles. Je klanten en leads verdienen een vlekkeloze ervaring.
We volgen resultaten van A/B tests op en kunnen zo bepalen welke inhoud voor welke groep het beste werkt. Zo komen we steeds meer te weten over de customer journey, en stemmen we inhoud steeds beter op hem of haar af. Tevreden klanten, hogere conversieratio’s en tijd besparen? Daar gaan we voor!