Is je website vindbaar in zoekmachines zoals Google? Op welke factoren scoor je goed en waar kan je nog verbeteren? Jij spoort je website op met je ogen toe, maar je potentiële klanten en Google help je best een handje. Zowel op korte termijn met enkele quick wins als op lange termijn zorgen we ervoor dat iedereen jou online makkelijker vindt.
Schrijf en spreek in de taal van je doelpubliek. Maar hoe weet je nu welke woorden zij gebruiken? Daarom begeleiden wij je bij je eerste keyword onderzoek. Daarna tracken we deze keywords doorheen de tijd. Zo merken we meteen op of onze inspanningen sappige vruchten afwerpen.
In een co-marketing verhaal hoeven we daarvoor niet vanaf nul te beginnen. We halen eenvoudig de top zoektermen uit je SEA-campagnes en herzien, verfijnen en vervolledigen de lijst. Tijdens de zoektocht focussen we op keywords met hoge opportuniteiten voor je business. Dat zijn veel gezochte keywords met weinig content of competitie.
Wil je graag weten welke factoren je vindbaarheid in Google geleidelijk maar blijvend versterken? Of wil je gewoon enkele quick wins om meteen hoger in de zoekresultaten van Google te verschijnen? Wij scannen je website en leveren een rapport aan met verbeterpunten:
We analyseren zowel je content als technische SEO en leveren een uitgebreid rapport met verbeterpunten voor je website. Daarmee scoor jij volgende keer een betere plaats in de zoekmachines!
Na een SEO Quickscan geven we je inzicht in de huidige prestaties van je website. We scannen op indexeerbaarheid, on-page en off-page SEO, linkbuilding, afbeeldingen en andere technische factoren. Op het einde van de rit krijg je een handig overzicht van welke factoren niet in orde zijn, welke ontbreken en welke aanpassingen er nodig zijn om hoger te scoren in de zoekmachines.
Met de quick wins uit onze SEO Quickscan kan je snel verbeteringen uitvoeren. Maar hoger scoren in de zoekmachines is een werk van lange adem. In co-marketing is er ruimte voor een doordachte SEO-strategie. SEO is zo een onmisbaar onderdeel van een grotere contentstrategie.
Samen met je marketingteam kijken we naar de noden en beschikbaarheden. Een langetermijn SEO-strategie start evengoed met een keywordlijst waarop we specifieke verbeteringen formuleren. We monitoren de positie van je website voor deze keywords en speuren voortdurend naar opportuniteiten.
Met een content gap analyse vinden we bijvoorbeeld nieuwe onderwerpen voor content creatie. We vergelijken jouw positie in Google tegenover je sterkste concurrenten. En wat blijkt, keer op keer? Jouw concurrentie laat concrete content links liggen. Inzetten op onderwerpen waar jouw concurrenten nog niet mee bezig zijn, dat is zo simpel als schieten in een open goal.
Daarnaast bekijken we bij een uitgebreide SEO-strategie hoe we de content die momenteel op je website staat zichtbaarder kunnen maken in zoekmachines. De focus leggen we bij belangrijke keywords of landingspagina’s die onderaan de eerste pagina of bovenaan de tweede pagina van de SERP staan. Dat is laaghangend fruit waarmee je snel kan scoren om je website bovenaan in Google te zien staan.
Soms willen je leads wat meer tijd voordat ze beslissen om klant te worden. Net wat meer informatie over je producten of expertise, of misschien wel wie jij precies bent. We brengen daarom ook informatieve zoekwoorden in kaart. Met die informatieve zoekwoorden achter de hand, kan je bijvoorbeeld je FAQ-pagina uitbreiden of enkele blogs schrijven. De ideale manier om twijfelende leads te strikken.
Je hebt maanden gewerkt aan het opzetten van een nieuwe website. Je verwachtingen zijn hooggespannen. Van een nieuwe website verwacht je toch dat het een verbetering is tegenover de oude situatie. Dat vertaalt zich het liefst ook in cijfers.
Het online zetten van een nieuwe website, met of zonder nieuwe domeinnaam, heeft altijd invloed op je SEO-ranking. Om een daling in websiteverkeer tot het minimum te beperken, heb je een goed voorbereid migratieplan nodig.
We installeren eerst de domeinnaam van je website in Google Search Console. Dat is een tool die naast Google Analytics extra informatie over de organische zoekprestaties van je website geeft. Deze inzichten zijn erg nuttig bij het doorvoeren van Search Engine Optimization (SEO) in het kader van een betere positie en vindbaarheid in de zoekresultatenpagina’s.
Daarna maken we een redirectplan op. Bij een redirectplan brengen we eerst alle bestaande URL’s van de huidige website in kaart. We mappen alle oude URL’s aan de URL’s van de nieuwe website zodat we de pagina’s met een 301 redirect kunnen koppelen aan elkaar. Zo geven we de SEO-waarde van de oude pagina door aan de nieuwe pagina.
Nieuwe website aan het ronken? Dan zijn we toch nog niet klaar. We bekijken of er tekortkomingen en opportuniteiten zijn voor je gloednieuwe website.
Zoekmachines zijn geen exacte wetenschap. De positie van je website in de zoekresultatenpagina (SERP) wordt bepaald door een algoritme die zich baseert op meer dan honderdtachtig (180!) criteria. Dit is een dynamisch algoritme en evolueert continu doorheen de tijd. Google publiceert niet eens een lijst met alle factoren die in het algoritme zijn opgenomen. Het blijft dus aan ons om onafhankelijk van Google te testen en te onderzoeken. Toch, enkele parameters blijven prioritair, en die kijken we sowieso na:
Onze gecertifieerde Google Analytics experten zorgen voor de nodige connecties van de nieuwe website en Google Analytics en Tag Manager. In deze fase nemen we de belangrijkste data-analyse tools onder de loep en bekijken we of alle basisinstellingen in orde zijn om goede analyses te kunnen uitvoeren zonder vertekening van ongewenste factoren.