De waarde van copywriting

Zodra iemand op jouw landingspagina, e-mail of website belandt, echoën er maar twee vragen door zijn hoofd:

  • ‘Wat kan jij voor mij betekenen?’

En mogelijks nog belangrijker:

  • ‘Is het wel mijn tijd waard?’

Slaag je er niet in om de lezer te overtuigen van jouw meerwaarde, dan ben je haar kwijt. Mogelijks voorgoed. Jammer, want wie weet was ze een potentieel levenslange klant. Dus, hoe trek je de aandacht van je bezoekers en krijg je ze zo ver dat ze kopen, downloaden of zich abonneren op je nieuwsbrief? Het antwoord schuilt in de woorden die jij – of een van onze copywriters - schrijft.

Onze copywriters schudden teksten uit hun mouw die je bezoekers doen delen, liken, reageren, linken, klikken en kopen. Het draait om het maken en nakomen van een glorieuze belofte. Het draait om het creëren van vertrouwen en autoriteit.

De meerwaarde van SEO-copywriting

Schrijf je voor het web, dan schrijf je niet enkel voor mensenogen. Ook zoekmachines, met hun almachtige algoritmes, speuren je website af.

Een goede SEO-copywriter streeft ernaar om de hoogste positie in de SERP (Search Engine Result Page) te claimen. Als iemand een zoekopdracht ingeeft in Google (of een andere zoekmachine) is dat met een bepaalde verwachting. Vervolgens toont de zoekmachine de relevantste resultaten op kop, afhankelijk van de zoekwoorden en verwachtingen. Het is dus aan jou om relevante content te voorzien en aan die verwachtingen te voldoen.

Ook Google hanteert deze people-first aanpak. Hoe meer je volmondig ja zegt op onderstaande vragen, hoe beter:

  • Heb je een lezer voor ogen die de inhoud op je website nuttig zou vinden?
  • Toon je duidelijk kennis van zaken?
  • Vervult je website een duidelijk doel?
  • Als je lezer klaar is met je webpagina, gaat die dan het gevoel hebben iets geleerd te hebben?

Content dat gericht is op het vervullen van een specifieke behoefte staat dus nog steeds aan de basis, maar online is het niets meer dan de taart. De kers erop, daar zorgen onze copywriters voor: jouw tekst zo hoog mogelijk in de zoekresultaten zien.

Schrijven met strategie

Een goede tekst is een goede tekst, online en offline. En toch, ondertussen weten we dat schrijven voor het web een andere strategie vereist dan de teksten op klassiekere media. De kracht van een website is dat je bezoekers, die je anders nooit zou bereiken, plots over de spreekwoordelijke online vloer krijgt. Extra belangrijk dus om daarop in te spelen.

Keyword-analyse enters the chat. Leer de taal van je geïnteresseerd publiek en verleid ze zo naar je website. Met een correcte match tussen jouw content en de zoekwoorden van je publiek haal je meer verkeer naar je website. Door niet zomaar wat neer te pennen, maar te starten vanuit een doordachte strategie, brengen webteksten op lange termijn meer op.

Laat onze teksten het zware werk doen.Schrijf mij hoger in Google