Wat kan je verwachten?

MS-Liga Vlaanderen en Ambitious brengen samen het succesverhaal van een nauwe samenwerking tussen marketing en non-profit.

Het resultaat?

  • 40% meer organische websitebezoekers
  • 43% meer opbrengsten via donaties

Tijdens deze webinar lichten we toe hoe de digitale marketingstrategie tot stand kwam en wat de meerwaarde is van performance marketing voor non-profits.
We gaan dieper in op SEO, social media advertising en Google Ad Grants, een initiatief van Google waarmee non-profits op een voordelige manier kunnen adverteren.

De uitdaging van MS-Liga Vlaanderen

MS-Liga Vlaanderen is een non-profit organisatie die overloopt van het engagement. Elke dag zetten ze zich samen met vele vrijwilligers in voor personen met MS (multiple sclerose). Om de werking van hun organisatie te garanderen, is het belangrijk om voldoende gehoord en gezien te worden.

Net zoals veel andere goede doelen in België, is ook MS-Liga Vlaanderen voor een groot deel afhankelijk van fondsenwerving. Maar liefst 85% van hun inkomsten berust op giften en donaties.

Met een gloednieuw actieplatform en een efficiënte online donatie flow zette MS-Liga Vlaanderen al een eerste stap in de goede richting. Vervolgens was het tijd voor sterke en prestatiegerichte marketing. Zo kwam MS-Liga Vlaanderen in contact met Ambitious: het begin van een duurzame en nauwe samenwerking via co-marketing.

Een performante marketingstrategie

Voor we starten met marketinginspanningen is het natuurlijk belangrijk dat we een samenhangend plan hebben en geen losse tactieken toepassen. Daarvoor moeten we onder andere weten wie de doelgroep is en hoe we deze het best kunnen bereiken. De marketingstrategie is de rode draad die deze onderdelen met elkaar verbindt.

Bij MS-Liga Vlaanderen was dit niet anders, de marketingstrategie vertaalde zich in 4 luiken:

Benieuwd of Ambitious jou kan helpen bij je digitale strategie?Laat het ons weten

Websiteoptimalisaties

We zorgden ervoor dat de website volledig op punt stond. Hierbij gingen we na of alle relevante informatie aanwezig was en of er voldoende en goed geplaatste call-to-actions waren. We willen natuurlijk zo veel mogelijk personen overtuigen om over te gaan tot de gewenste actie.

SEO of Search Engine Optimization

Als onderdeel van de SEO-strategie werden relevante zoekwoorden in kaart gebracht. Deze zoekwoorden werden strategisch geïmplementeerd in de teksten, titels, alt-tags en meta-descriptions. We keken ook naar de technische SEO-optimalisaties. Denk hierbij maar aan: gebroken linken op de website, laadtijden, ULR-structuur, robots.txt en de sitemap.

Google Ad Grants voor non-profits

Google Ad Grants is een initiatief van Google dat non-profits maandelijks voorziet van $10.000 om vrij te spenderen aan zoekadvertenties. We begeleidden MS-Liga Vlaanderen bij het verificatieproces van Google Ad Grants en zetten vervolgens het account op poten.

Met het grotere budget konden we adverteren op een verscheidenheid aan relevante onderwerpen. Daarnaast konden we ook uitgebreid testen uitvoeren om campagnes maximaal te optimaliseren.

Social media advertising

Met een geoptimaliseerde website en een steeds groeiend aantal organische bezoekers vormde social media advertising de kers op de taart. Door in te zetten op awareness konden we heel wat geïnteresseerde bezoekers naar de website trekken. Deze bezoekers spraken we vervolgens opnieuw aan via remarketing met een meer conversiegerichte boodschap. Eveneens schakelde we social media in voor allerlei fondsenwervende activiteiten die MS-Liga Vlaanderen organiseert.


Hoe dit allemaal precies in zijn werk ging en hoe de 4 luiken van de marketingstrategie met elkaar verband houden, ontdek je in de webinar.

Van wie zal je veel leren?

Elke Saron

Relatiebeheerder en verantwoordelijke fondsenwerving MS Liga Vlaanderen.

Nicolas Perdikis

Performance marketeer Ambitious, gedreven door digitale strategieën. Als all-rounder sprokkelde hij ervaring in onder andere SEA, SEO, social media advertising, data tracking en website optimalisaties.

elke en nicolas

De lange geschiedenis van MS-Liga Vlaanderen en Ambitious

Ambitious werkt al jaren met plezier samen met MS-Liga Vlaanderen. En die samenwerking reikt verder dan enkel marketing.

Zo liepen we de benen van ons lijf op de Ekiden 2022. Op deze manier versterken we onze band met MS-Liga Vlaanderen en staan we stil bij de waarde van non-profitorganisaties.

Heb je zin om deel te nemen aan de Ekiden 2023 en samen met ons te lopen voor het goede doel? Hou dan zeker de website van MS-Liga Vlaanderen goed in de gaten voor meer info!

IMG 2451

Geschreven door

  • Rianne
    Rianne SelsPerformance Marketeer
Share this post
Benieuwd of Ambitious jou kan helpen bij je digitale strategie?Contact