Organisch of pay to play ?

Samen overlopen we welke kanalen het beste bij je bedrijfsdoelen en je doelpubliek aansluiten. Er zijn twee luiken in social media die je kan uitspelen: het organisch luik en het betalend luik.

Het organische luik hangt netjes samen met alle SEO-inspanningen op je website. In feite trek je de lijn door en zorg je ervoor dat je content op de website verder leeft op social media. Het bedenken en uitschrijven van blogs vergt tijd. Waarom zou je deze dan niet delen met je fans op Facebook?

De aandacht van mogelijke fans trek je dan weer met betaalde advertenties. Met een slimme keuze op vlak van targeting en boodschap breng je jezelf voor het voetlicht bij leads en prospecten.

1. Contentmarketing op sociale media

Deel om te informeren en niet om te verkopen.

Converteren is waarschijnlijk je bedrijfsdoelstelling, maar op social media gebruiken we een andere aanpak. Relevante en interessante berichten, die niet gericht zijn op verkoop, werpen meer engagement op sociale media af. Houd je dit op regelmatige basis vol, dan zal je merken dat je fanbase groter wordt. Het gevolg: je sociale media brengen op langere termijn steeds meer conversies op.

Zo zet je jouw expertise op een informerende wijze in de kijker en krik je jouw geloofwaardigheid op. We zorgen ervoor dat je betrouwbaarheid opbouwt zodat ook nieuwe bezoekers sneller geneigd zijn je te volgen.

Combineer SEO met social media.

In de meeste gevallen starten we bij deze aanpak vanuit krachtige en relevante content die op je website staat. Daarom raden we aan dat er regelmatig blogs op je website verschijnen. Deze zijn ideaal om je fans op social media iets bij te brengen en hen naar je website te trekken.

Ook bij een socialmedia-strategie starten we daarom vanuit een keyword-analyse. Wat zijn belangrijke keywords? Waar scoor je al goed op en met welke trefwoorden wil je nog beter scoren? Deze vormen de basis voor de content op je website. Gebaseerd op de gekozen trefwoorden schrijven we dan blogartikelen uit. Eens geschreven en online, werken we een aantrekkelijke post op sociale media uit. Je fans zullen niet anders kunnen dan enthousiast op die 'vind-ik-leuk'-knop drukken.

Niets zonder contentkalender.

Natuurlijk mag je dit niet ongestructureerd doen. Zo ga je al snel eens een maand overslaan of vergeet je consistent actief te blijven. Wij gebruiken daarom steeds een contentkalender. Zo zoeken we op voorhand relevante onderwerpen en plannen we deze in voor het komende jaar. Een contentkalender is in feite de ruggengraat van al je activiteit op sociale media. Niet enkel wat je post, maar ook wanneer en op welke kanalen.

2. Adverteren op Meta en LinkedIn

Adverteren op Facebook en Instagram.

Adverteren op Meta (Facebook en Instagram) werpt zijn vruchten af. We kunnen doelgroepen targeten die geïnteresseerd zijn in wat jij doet of verkoopt.

Maar vergeet ook zeker remarketing niet. Een hele krachtige methode van targeten waarbij we mensen bereiken die reeds op je website geweest zijn. De kans op het binnenhalen van leads is bij deze doelgroep bijzonder hoog. En uiteraard doen we alles volgens de regels van GDPR.

Adverteren kan met verschillende advertenties: een enkele afbeelding, meerdere afbeeldingen in een carrousel, een video, een lead advertentie …. We testen verschillende mogelijkheden uit en zoeken de format die jouw doelgroep het meeste aanspreekt en die het beste bij je doelstellingen past.

Adverteren op LinkedIn

Met LinkedIn bereik je een andere doelgroep dan bij Facebook, maar ook hier kan je heel gericht profielen targeten. Adverteren op LinkedIn is niet voor iedereen relevant, ook omdat deze manier van adverteren duurder is dan deze op Facebook. Daarom bepalen we graag samen met jou of deze manier van adverteren je doelstellingen zal behalen en er andere mogelijkheden zijn met een lagere kost.

Wil je graag van start gaan?Verbeter je socialmedia-aanpak