Van losse tactieken naar een samenhangend plan.

Ambitious marketing is omnichannel en doelgericht. Omnichannel want we wikken en weken bij elke nieuwe campagne welke kanalen we zullen inzetten. En we zorgen ervoor dat ze ideaal op elkaar afgestemd zijn. Doelgericht zit hem eerder in de boodschap. We houden altijd de wie, wat, waar en hoe duidelijk voor ogen.

Stellen we voor jou marketingacties samen, dan maken we eerst helder wat je precies aanbiedt, wie je wil bereiken, op welk moment en via welk kanaal. Digitale strategie is de rode draad die al deze onderdelen met elkaar verbindt.

Succes, kijk jij hiervoor naar binnen of naar buiten?

Bedrijven die niet bezig zijn met hun strategie hebben wat weg van een ekster. Ze huppen van het ene ‘new shiny thing’ naar het andere. Door zo inconsistent en kortzichtig te werk te gaan, verspillen ze heel wat inspanningen.

Nee, dan is het ons inziens efficiënter om vanaf dag een duidelijke focus te hebben en als een adelaar lijnrecht op je doel af te gaan. Bedrijven en marketeers met een goede strategische visie richten zich dan op interne factoren: een behoorlijke klantkennis, degelijk inzicht in de effectiviteit van kanalen en realistische verwachtingen.

En dat begint met een scherpe kick-off om jouw online doelstellingen glashelder te krijgen.

Wat doen we tijdens een kick-off?

Tijdens een kick-off – in se een intakegesprek – stellen wij de vragen en luisteren we naar je antwoorden. Eerst maken we voor onszelf duidelijk wat jouw dienstenpakket is en wie je huidige doelgroep is. Als je al weet wat voor personen je website bezoekt, helpt ons dat ook enorm vooruit.

Daarna begint het leukste gedeelte: welke doelen streef je na? Wat wil je bereiken? Is the sky the limit? En hoe gaan we dat meten?

Een evaluatie van je bestaande kanalen volgt. Website-audit, analyse van je sociale media, uitzoeken of we nieuwsbrieven en marketing automation kunnen opzetten … Alles passeert de revue. Uiteindelijk komen we tot enkele strategieën die ruwweg neerkomen op volgende vijf:

  1. SEA – ofwel adverteren via zoekmachines
  2. Social Media Marketing – zowel organisch als met advertenties
  3. Content marketing – Jij bent expert, hoe kan je daarmee mensen helpen én overtuigen klant te worden?
  4. Website marketing & SEO – Jij vindt je website op je duimpje. Wij zorgen ervoor dat iedereen je vindt.
  5. E-mailmarketing – Nieuwsbrieven sturen naar je trouwste klanten om ze nog meer fan te maken.
IMG 6015 2

Welke tactiek is dé beste?

We horen het wel vaker: “Moet dat echt allemaal? Kan ik niet gewoon inzetten op één tactiek?” Hoewel dat een mogelijke keuze is, blijft dat zeer afhankelijk van jou en je bedrijf. Door meerdere tactieken te in te zetten voor je bedrijfsdoelstellingen, kan je meerdere vruchten plukken van digitale marketing. Omdat je vaker aanwezig bent tijdens de digitale klantreis versterken de kanalen elkaar.

Hoe dan ook is het een goed idee om regelmatig je digitale strategie bij te spijkeren. Laat ons je daarbij helpenContacteer ons