Ambitious marketing is omnichannel en doelgericht. Omnichannel want we wikken en wegen bij elke nieuwe campagne welke kanalen we zullen inzetten. En we zorgen ervoor dat ze ideaal op elkaar afgestemd zijn. Doelgericht zit hem eerder in de boodschap. We houden altijd de wie, wat, waar en hoe duidelijk voor ogen.
Stellen we voor jou marketingacties samen, dan maken we eerst helder wat je precies aanbiedt, wie je wil bereiken, op welk moment en via welk kanaal. Digitale strategie is de rode draad die al deze onderdelen met elkaar verbindt.
Bedrijven die niet bezig zijn met hun strategie hebben wat weg van een ekster. Ze huppen van het ene ‘new shiny thing’ naar het andere. Door zo inconsistent en kortzichtig te werk te gaan, verspillen ze heel wat inspanningen.
Nee, dan is het ons inziens efficiënter om vanaf dag een duidelijke focus te hebben en als een adelaar lijnrecht op je doel af te gaan. Bedrijven en marketeers met een goede strategische visie richten zich dan op interne factoren: een behoorlijke klantkennis, degelijk inzicht in de effectiviteit van kanalen en realistische verwachtingen.
En dat begint met een scherpe kick-off om jouw online doelstellingen glashelder te krijgen.
Tijdens een kick-off – in se een intakegesprek – stellen wij de vragen en luisteren we naar je antwoorden. Eerst maken we voor onszelf duidelijk wat jouw dienstenpakket is en wie je huidige doelgroep is. Als je al weet wat voor personen je website bezoekt, helpt ons dat ook enorm vooruit.
Daarna begint het leukste gedeelte: welke doelen streef je na? Wat wil je bereiken? Is the sky the limit? En hoe gaan we dat meten?
Een evaluatie van je bestaande kanalen volgt. Website-audit, analyse van je sociale media, uitzoeken of we nieuwsbrieven en marketing automation kunnen opzetten … Alles passeert de revue. Uiteindelijk komen we tot enkele strategieën die ruwweg neerkomen op volgende vijf:
We horen het wel vaker: “Moet dat echt allemaal? Kan ik niet gewoon inzetten op één tactiek?” Hoewel dat een mogelijke keuze is, blijft dat zeer afhankelijk van jou en je bedrijf. Door meerdere tactieken te in te zetten voor je bedrijfsdoelstellingen, kan je meerdere vruchten plukken van digitale marketing. Omdat je vaker aanwezig bent tijdens de digitale klantreis versterken de kanalen elkaar.
Deze bedrijven en organisaties gingen jou al voor in sterke digitale strategie.