In 2020 evolueerden 'lockdown' helaas van een begrip uit apocalyptische films naar de dagdagelijkse realiteit. Om die reden zetten meer en meer brands in op de online aanwezigheid van hun bedrijf. De concurrentie voor digitale belangstelling groeit. Dit wil zeggen dat je maar beter alles haalt uit je digitale kanalen zoals sociale media.

Dit geldt bijvoorbeeld voor al je Facebook posts, carousels via LinkedIn Ads of stories op Instagram... Het gebruik van de juiste afmetingen voor elk platform zorgt ervoor dat je visuals de beste weerspiegeling zijn van je merk. Geef je social media content de meest optimale look en vergroot je online bereik. Want... size matters ;-)

Gebruik onze handleiding als leidraad voor jouw social media content plan!

Overzicht afmetingen Facebook visuals in 2023

Op Facebook onderscheiden we zes soorten afbeeldingen:

  • Het logo van je bedrijfspagina (170 x 170 pixels)
  • De omslagfoto van je bedrijfspagina (851 x 315 pixels)
  • Een afbeelding bij een post zonder link (1200 x 630 pixels)
  • Een afbeelding bij een post met link naar je website (1200 x 628 pixels)
  • Een Facebook Story (1080 x 1920 pixels)
  • Omslagfoto van een Facebook event (1920 x 1005 pixels)

Naast je Facebook organische posts, maken wij als marketeers heel graag gebruik van Facebook Advertising. Je kan ook altijd onze social media advertising experts contacteren voor advies omtrent het gebruik en inzetten van Facebook Ads voor jouw brand.

De populairste Facebook Ads formaten zijn:

  • Advertentiebericht in het nieuwsoverzicht (1080 x 1080 pixels)
  • Carouseladvertentie (1080 x 1080 pixels)
facebook screenshot di de verschillende afbeeldingsformaten illustreert

Overzicht afmetingen Instagram visuals in 2023

De afmetingen van Instagram posts komen deels overeen met die van Facebook. Zo hebben carousels en stories voor beide kanalen dezelfde afmetingen. Voor de gemakkelijkheid lijsten we alle mogelijke Instagram afmetingen voor je op:

  • Logo van je bedrijfspagina op Instagram (320 x 320 pixels)
  • Instagram Story (1080 x 1920 pixels)
  • Een landscape ofliggende foto post (1080 x 566 pixels)
  • Een carousel of vierkante post (1080 x 1080 pixels)
  • Een staande of verticale Instagram post (1080 x 1350 pixels)
  • Een landscape of liggende advertentie (1080 x 566 pixels)
  • Een vierkante advertentie (1080 x 1080 pixels)
screenshots van instagram interface met de correcte afbeeldingsformaten

Overzicht afmetingen LinkedIn visuals in 2023

Een sterk LinkedIn-profiel is van onschatbare waarde en een visitekaartje voor je bedrijf. Het is dé plek om social distancing-gewijs te netwerken. Streef naar sprekende beelden met een maximale resolutie. Gebruik LinkedIn om de beste kant van je bedrijf te laten zien.

  • Logo van je bedrijfspagina op LinkedIn (400 x 400 pixels)
  • De omslagfoto van je bedrijfspagina (1128 x 191 pixels)
  • Een LinkedIn post of updates (1200 x 628 pixels)
  • Een link delen via een LinkedIn update (1200 x 627 pixels)
  • Carousels via advertenties op LinkedIn (1080 x 1080 pixels)
  • Sponsered content advertenties (1200 x 627 pixels)
  • Een vierkante advertentie (1080 x 1080 pixels)
screenshots van linkedin interface met de correcte afbeeldingsformaten

Met de juiste formaten ben je al op de goede weg. Maar om echt alles uit de kast te halen voor je digitale aanwezigheid op sociale media, zijn er natuurlijk nog veel meer tips & tricks. Gebruik een content kalender als houvast en werk vervolgens nog efficiënter met social media management tools als Later, Hootsuite of Buffer.

Ontdek meer over social media

Geschreven door

  • Gill
    Gill RydantPerformance Marketeer
Share this post