Adverteren op Google

Je hebt ze al eens gezien: de eerste drie resultaten bij een zoekopdracht in Google zijn vaak advertenties. Je betaalt met andere woorden om op één van deze posities te staan. Als je website organisch (of dankzij SEO) nog niet scoort zoals je wenst, kan je met SEA een eerste positie innemen als je daarvoor betaalt.

Belangrijk bij SEA zijn de zoekwoorden. Je wilt toch dat je advertenties enkel verschijnen bij zoekopdrachten die relevant zijn aan jouw producten of diensten? We kiezen met andere woorden deze zoekwoorden uit die voor jou het meest kwalitatieve publiek kunnen aantrekken.

Start met een keyword analyse

Een SEA-campagne starten we steeds met een keyword onderzoek. We onderzoeken welke keywords het meest worden opgezocht en welke voor jou relevant zijn. We gaan na hoeveel zoekopdrachten dit voor je kan opleveren en welke kosten eraan verbonden zijn.

Op basis van deze keyword analyse kunnen we ook ineens nagaan of je voldoende content op je website hebt om een goede SEA-campagne te kunnen lanceren. We zorgen ervoor dat de gekozen zoekwoorden ook op deze landingspagina's terug te vinden zijn. Dit gaat betere resultaten geven. Content marketing is ook bij betalende advertenties van groot belang.

Onze SEA-strategie

Uiteraard kan een SEA-campagne maar slagen met een goede strategie.

We brengen in kaart wat dit allemaal voor jou betekent.

  • Prestatieanalyse: we brengen de huidige situatie in kaart. Deed je al reeds aan adverteren? Wat zijn je doelstellingen? We nemen ook een kijkje naar de content op je website: heb je voldoende teksten? Bevatten deze belangrijke zoekwoorden waar we eventueel op kunnen adverteren?
  • Keyword onderzoek: we gaan op zoek naar geschikte keywords om je campagnes op uit te breiden of te optimaliseren.
  • Strategisch rapport: we brengen in kaart welke stappen nodig zijn alvorens we met de campagne van start gaan. In dit strategisch rapport zullen we ook een voorstel doen naar de opbouw van de advertentie-structuur binnen je Google Ads account.
  • Opzetten account: na de presentatie van het strategisch rapport gaan we echt van start. We zetten je account op (of optimaliseren je huidige advertenties).
  • Constante monitoring: eens je advertenties zijn opgezet, is het aan ons om de prestaties op constante basis te monitoren en bij te sturen indien nodig.
  • Evaluatie: tijdens maandelijkse of driemaandelijkse meetings presenteren we de resultaten en stellen we nieuwe optimalisatievoorstellen voor.

Als klant weet je steeds hoe we je account beheren en welke resultaten je ads halen. Dankzij Google Tag Manager kunnen we namelijk bepaalde doelstellingen (zoals het invullen van een contactformulier) koppelen aan je Google Ads account. Op die manier maken we de ROMI (Return On Marketing Investment) concreet en meetbaar.

Wens je de ads op te volgen in je eigenvisueel en interactief dashboard? Dan maken we graag een Google Data Studio dashboard voor je op waar je nauwgezet de evolutie van je ads kan opvolgen.

Succesvolle Google Ads campagnes voeren, daarvoor moet je bij ons zijn: datagedreven, transparant en met oog voor het totale plaatje.Licht mijn campagnes door

Wanneer is het een tijd voor een audit?

Eens een keer onder de motorkap van je campagnes kijken kan nooit kwaad. Maar stel je een van volgende vragen, dan is het zeker het moment:

  • Je was tevreden over de resultaten maar deze zijn nu minder. Wat is er aan de hand?
  • Je advertenties draaien goed, maar je vraagt je af of er ergens extra potentieel kan aanboren.
  • Je campagnes zijn nog relatief nieuw en draaien niet goed. Waar ligt dit aan?
  • Je vindt je campagnes te duur en vraagt je af wat er moet gebeuren om te snoeien in de kosten

Vier stappen, één rapport

Een SEA-audit beslaat vier grote stappen, die we consolideren in een rapport op maat.

  1. Je geeft ons toegang tot de juiste platformen. Daarmee bedoelen we zowel je advertentietool als Google Analytics, Piwik Pro of Matomo.
  2. We starten met een intakegesprek waarbij we polsen welke doelen gesteld zijn, hoe gerapporteerd wordt en wat je geoptimaliseerd wilt zien.
  3. Met deze context duiken we in de accounts. Hierbij zijn diverse elementen belangrijk:
    1. Conversiemeting
      Worden doelen juist gemeten?
    2. Settings en best practices
      Staan zaken juist ingesteld en zijn campagnes opgezet volgens de regels van de kunst?
    3. Campagnesetup
      Wordt de doelgroep op de meest efficiënte manier getarget? Hoe relevant zijn de advertenties? En niet te vergeten: wat gebeurt er op de landingspagina?
    4. Performance
      Waar zit verlies dat geëlimineerd kan worden? En nog belangrijker: waar zit winst die nog niet gemaximaliseerd is?
  4. We rapporteren op maat: wil je een high level powerpoint presentatie of liever een uitgeschreven document waarin we meer tekst en uitleg geven? De keuze is aan jou.

De opties en instellingen in advertentie-accounts, en zeker Google-Ads-accounts, zijn schier eindeloos. Je kan instellingen veranderen op het niveau van campagnes, adgroups of keywords. Ads hebben verschillende formaten. Je kan zelfs kiezen op welke uren je meer of minder wil bieden. Na een tijd zie je door de bomen het bos niet meer. Daarom geven we ook aan welke issues en instellingen absolute prioriteiten zijn, waar het laaghangend fruit hangt en welke zaken je nog even kan uitstellen.

Laat elke cent tellen met onze frisse blik op je campagnes.Licht mijn ads door