SEA of Search Engine Advertising. Het adverteren op zoekmachines is een kunst op zich. Dit competitieve landschap blijft ook snel veranderen door nieuwe technologie: hoe futureproof zijn jouw campagnes?
Je hebt ze al eens gezien: de eerste drie resultaten bij een zoekopdracht in Google zijn vaak advertenties. Je betaalt met andere woorden om op één van deze posities te staan. Als je website organisch (of dankzij SEO) nog niet scoort zoals je wenst, kan je met SEA een eerste positie bemachtigen als je daarvoor betaalt.
Belangrijk bij SEA zijn de zoekwoorden. Je wilt toch dat je advertenties enkel verschijnen bij zoekopdrachten die relevant zijn voor jouw producten of diensten? We kiezen met andere woorden net die zoekwoorden uit die voor jou het meest kwalitatieve publiek aantrekken.
Een SEA-campagne starten we steeds met een keyword-onderzoek. We onderzoeken welke keywords het meest worden opgezocht en welke voor jou relevant zijn. We gaan na hoeveel zoekopdrachten dit voor je kan opleveren en welke kosten eraan verbonden zijn.
Op basis van deze keyword analyse kunnen we ook ineens nagaan of je voldoende content op je website hebt om een goede SEA-campagne te kunnen lanceren. We zorgen ervoor dat de gekozen zoekwoorden ook op deze landingspagina's terug te vinden zijn. Dit gaat betere resultaten geven. Content marketing is ook bij betalende advertenties van groot belang.
Uiteraard kan een SEA-campagne maar slagen met een goede strategie.
We brengen in kaart wat dit allemaal voor jou betekent.
Als klant weet je steeds hoe we je account beheren en welke resultaten je ads halen. Dankzij Google Tag Manager kunnen we namelijk bepaalde doelstellingen (zoals het invullen van een contactformulier) koppelen aan je Google Ads account. Op die manier maken we de ROMI (Return On Marketing Investment) concreet en meetbaar.
Wens je de ads op te volgen in je eigenvisueel en interactief dashboard? Dan maken we graag een dashboard in Looker Studio (vroeger Google Data Studio) voor je op waar je nauwgezet de evolutie van je ads kan opvolgen.
Eens een keer onder de motorkap van je campagnes kijken kan nooit kwaad. Maar stel je een van volgende vragen, dan is het zeker het moment:
Een SEA-audit beslaat vier grote stappen, die we consolideren in een rapport op maat.
De opties en instellingen in advertentie-accounts, en zeker Google-Ads-accounts, zijn schier eindeloos. Je kan instellingen veranderen op het niveau van campagnes, adgroups of keywords. Ads hebben verschillende formaten. Je kan zelfs kiezen op welke uren je meer of minder wil bieden. Na een tijd zie je door de bomen het bos niet meer. Daarom geven we ook aan welke issues en instellingen absolute prioriteiten zijn, waar het laaghangend fruit hangt en welke zaken je nog even kan uitstellen.