Google Ads inzetten om je online sales een boost te geven? We optimaliseerden het account van Rekkenshop zodat met minder budget meer conversies behaald werden.
Rekkenshop, een bedrijf gesitueerd in Bornem dat allerhande rekken verkoopt. Ben je op zoek naar verschillende mogelijkheden inzake industriële inrichtingen? Dan zal je bij Rekkenshop een hele hoop aan opties kunnen terugvinden.
Met een eigen gepatenteerd kliksysteem mogen zij zichzelf expert noemen wat betreft rekken en opbergsystemen.
Doordat veel bestellingen vaak telefonisch of via e-mail gebeuren, had Rekkenshop nood aan een online boost om bestellingen via de webshop te stimuleren. Ze adverteerden reeds op Google Ads (SEA) maar door tijdsgebrek zochten ze een partner die deze ads op regelmatige basis kon evalueren, optimaliseren en rapporteren. Dat met het oog op het behalen van meer online bestellingen.
Na een eerste grondige analyse van de huidige situatie konden we enkele adviezen formuleren die het aantal klikken op de ads zou doen verdubbelen. Alsook konden we met deze eerste optimalisaties garanderen dat ze met minder klikbudget nog steeds evenveel of meer klikken konden behalen.
Om de prestaties van de Google Ads campagnes te kunnen meten en deze te kunnen optimaliseren naar conversies toe, was er nood aan custom tracking via Google Tag Manager. Dit stelt in ons in staat om zeer accuraat de resultaten van de advertenties te rapporteren en deze te optimaliseren om meer online sales te boosten.
Een partnerschap met de klant bestaat in vele vormen. Voor Rekkenshop werd de co-marketingformule toegepast met een focus op het online adverteren. Op maandelijkse basis evalueren we aanpassingen en zorgen we ervoor dat de advertenties gemonitord en geoptimaliseerd worden om steeds de beste resultaten te kunnen garanderen. Deze aanpassingen en de resultaten worden op driemaandelijkse basis met de klant besproken en geëvalueerd.