Stadium schakelde Ambitious in om zware campagnes te liften. Een strategie vol winst dankzij SEA en social ads.
Stadium staat voor veel meer dan fitness alleen. Vier fitnesscentra in Brussel en Gent bieden sport, wellness en lifestyle aan in een stimulerende omgeving. Je kan er terecht voor de typische fitness- en groepslessen, of je kan er kilometers baantjes trekken in het zwembad. Allemaal onder begeleiding van professionele, gecertificeerde instructeurs.
Die instructeurs moeten instrueren, géén campagnes voeren. Daar is Ambitious voor. En bij campagnes geen gains zonder SEA, social ads, optimalisaties en strategisch advies.
Campagnes voeren zonder juiste data tracking, is rijden met oogkleppen op. Op basis van data kunnen we gerichte campagnes voeren en vervolgens onze marketinginspanningen optimaliseren.
Stadium houdt in ieder geval het nieuws nauwlettend in het oog. Ze zijn goed op de hoogte van nieuwe – en oude – GDRP-wetgeving. Zo was het verbod op Google Analytics in Frankrijk en Oostenrijk hun niet ontgaan. Wij stelden Piwik PRO voor als GDPR-proof alternatief van Google Analytics. Een tracking tool waarmee de gebruikersdata binnen de EU wordt opgeslagen. Lees onze blog hierover op onze website.
Met een doordachte marketingstrategie bereiken we de doelgroep van Stadium op elk punt binnen de customer journey. Zodoende stimuleren we de doorstroom in onze marketing-funnel en behalen we de beste resultaten.
We focusten ons in eerste instantie op Google Ads en Meta Ads. Waarom op beide? Well, via Meta Ads gaan we onze doelgroep actief bereiken. We creëren bekendheid rond Stadium en hun diensten. Met Google zoekadvertenties gaan we personen opvangen die reeds zelf op zoek zijn naar een fitnessclub of interesse hebben in Stadium.
De advertenties zelf werden in drie of twee talen opgezet. Engels en Nederlands zetten we standaard in, maar uiteraard zorgden we in Brussel ook voor Franstalige advertenties.
Als doelgroep zochten we enerzijds connectie met sport- en fitnessfanatiekelingen, anderzijds richtten we ons naar mensen die meer op zoek zijn naar een zen-ervaring na een drukke werkweek. We segmenteerden deze verder in verschillende advertentiegroepen, al naargelang de interesses van ons doelpubliek.
Fitnessfans, zwemmers, badminton- of squashspelers: ze zagen allemaal enkel relevante, interessante advertenties voorbijkomen.
De resultaten van al onze activiteiten en werk visualiseerden we in Looker Studio (vroeger Google Data Studio). Looker Studio slaat zelf geen data op, maar verzamelt die van andere bronnen. Zolang die bronnen dus GDPR-proof zijn, slaap je op beide oren.
Het uiteindelijk businessdoel van Stadium is uiteraard abonnementsverkoop. Deze conversie zetten we in het dashboard als belangrijkste KPI dus prominent bovenaan.
In ons co-marketingverhaal zorgen wij voor continue optimalisaties en geven we strategisch advies. Zo brengen de inspanningen nog meer op en spijkert het team van Stadium hun marketingkennis ook bij.
Alles overwogen, realiseerden we een mooie efficiëntieslag in mediabudget met een prachtige groei in abonnementsverkoop.
Naar de toekomst toe zullen we de campagnes op Facebook en Google verder optimaliseren. De complexiteit van alle verschillende formules zullen we verder integreren in het dashboard om nog meer inzichten te verkrijgen.