Stadium schakelde Ambitious in om zware campagnes te liften. Een strategie vol winst op SEA en social ads.
Stadium staat voor veel meer dan fitness alleen. Vier fitnesscentra in Brussel en Gent bieden sport, wellness en lifestyle aan in een stimulerende omgeving. Je kan er terecht voor de typische fitness- en groepslessen, of je kan er kilometers baantjes trekken in het zwembad. Allemaal onder begeleiding van professionele, gecertificeerde instructeurs.
Die instructeurs moeten instrueren, géén campagnes voeren. Daar is Ambitious voor. En bij campagnes geen gains zonder SEA, social ads, optimalisaties en strategisch advies.
Campagnes voeren zonder de juiste data eruit te puren, is rijden met oogkleppen op. Je moet kunnen zien wat er precies gebeurt, dan pas weet je dat je de juiste richting uitgaat.
Stadium houdt in ieder geval het nieuws nauwlettend in het oog. Ze zijn goed op de hoogte van nieuwe – en oude – GDRP-wetgeving. Het verbod voor Google Analytics in Frankrijk en Oostenrijk was hun niet ontgaan. Geen wonder dat ze erop stonden om met een alternatief aan de slag te gaan. Wij stelden Piwik PRO voor, een volledig GDPR-proof alternatief voor Google Analytics. Lees onze blog hierover op onze website.
Piwik PRO is ondertussen up and running.
We focusten ons in eerste instantie op Google Ads en Facebook Advertising. Waarom op beide? Omdat we zo voor elke fitness en voor elke doelgroep de meest relevante advertenties kunnen inzetten. Op social media leggen we nog meer de nadruk op awareness en impressies. Zo komt Stadium top-of-mind als mensen aan fitness denken.
De ads zelf werden in drie of twee talen opgezet. Engels en Nederlands zetten we standaard in, maar uiteraard zorgden we in Brussel ook voor Franstalige advertenties.
Als doelgroep zochten we enerzijds connectie met sport- en fitnessfanatiekelingen, anderzijds richtten we ons naar mensen die meer op zoek zijn naar een zen-ervaring na een drukke werkweek. We segmenteerden deze verder in verschillende advertentiegroepen, al naargelang de interesses van ons doelpubliek.
Fitnessfans, zwemmers, badminton- of squashspelers: ze zagen allemaal enkel relevante, interessante advertenties passeren.
De resultaten van al onze activiteiten en werk visualiseerden we in Looker Studio (vroeger Google Data Studio). Looker Studio slaat zelf geen data op, maar verzamelt die van andere bronnen. Zolang die bronnen dus GDPR-proof zijn, slaap je op beide oren.
Het uiteindelijk businessdoel van Stadium is uiteraard abonnementsverkoop. Deze conversie zetten we in het dashboard als belangrijkste KPI dus prominent bovenaan.
In ons co-marketingverhaal zorgen wij voor continue optimalisaties en geven we strategisch advies. Zo brengen onze inspanningen nog meer op en spijkert het team van Stadium hun marketingkennis ook bij.
Enkele KPI’s die we gehaald hebben met doordachte campagnes:
Ter conclusie: Een mooie efficiëntieslag in mediabudget met een prachtige groei in abonnementsverkoop.
Naar de toekomst toe zullen we de campagnes op Facebook en SEA verder optimaliseren. De complexiteit van alle verschillende formules zullen we nog verder integreren in een dashboard zodat we een eenduidig ROI-cijfer kunnen plakken op alle inspanningen.