De opdracht

Gerichte advertenties voor Stadium

Stadium schakelde Ambitious in om zware campagnes te liften. Een strategie vol winst op SEA en social ads.

Expertises

  • SEO-analyse
  • Social Media
  • Paid Marketing

Stadium is meer dan fitnessen

Stadium staat voor veel meer dan fitness alleen. Vier fitnesscentra in Brussel en Gent bieden sport, wellness en lifestyle aan in een stimulerende omgeving. Je kan er terecht voor de typische fitness- en groepslessen, of je kan er kilometers baantjes trekken in het zwembad. Allemaal onder begeleiding van professionele, gecertificeerde instructeurs.

Die instructeurs moeten instrueren, géén campagnes voeren. Daar is Ambitious voor. En bij campagnes geen gains zonder SEA, social ads, optimalisaties en strategisch advies.

Licht in het donker met een data-bootcamp

Campagnes voeren zonder de juiste data eruit te puren, is als vissen in het donker. Je moet kunnen zien wanneer er gehapt wordt, dan pas weet je dat je met het juiste voer bezig bent.

Stadium houdt in ieder geval het nieuws nauwlettend in het oog. Ze zijn goed op de hoogte van nieuwe – en oude – GDRP-wetgeving. Het verbod voor Google Analytics in Frankrijk en Oostenrijk was hun niet ontgaan. Geen wonder dat ze erop stonden om met een alternatief aan de slag te gaan. Wij stelden Piwik PRO voor, een volledig GDPR-proof alternatief voor Google Analytics. Lees onze blog hierover op onze website.

Small

Campagnes - of circuits?

Piwik PRO is ondertussen up and running.

We focusten ons in eerste instantie op Google Ads, zowel Search als Display. Waarom op beide? Omdat we zo voor elke fitness en voor elke doelgroep de meest relevante advertenties kunnen inzetten.

De ads zelf werden in drie of twee talen opgezet. Engels en Nederlands zetten we standaard in, maar uiteraard zorgden we in Brussel ook voor Franstalige advertenties.

Als doelgroep zochten we enerzijds connectie met sport- en fitnessfanatiekelingen, anderzijds richtten we ons naar mensen die meer op zoek zijn naar een zen-ervaring na een drukke werkweek. We segmenteerden deze verder in verschillende advertentiegroepen, al naargelang de interesses van ons doelpubliek.

Fitnessfans, zwemmers, badminton- of squashspelers: ze zagen allemaal enkel relevante, interessante advertenties passeren.

Facebook2

Dashboard

De resultaten van al onze activiteiten en werk visualiseerden we in Google Data Studio. Google Data Studio slaat zelf geen data op, maar verzamelt die van andere bronnen. Zolang die bronnen dus GDPR-proof zijn, slaap je op beide oren.

Het uiteindelijk businessdoel van Stadium is uiteraard abonnementsverkoop. Deze conversie zetten we in het dashboard als belangrijkste KPI dus prominent bovenaan.

Resultaat

In ons co-marketingverhaal zorgen wij voor continue optimalisaties en geven we strategisch advies. Zo brengen onze inspanningen nog meer op en spijkert het team van Stadium hun marketingkennis ook bij.

Enkele KPI’s die we gehaald hebben met doordachte SEA-campagnes:

  • Een conversieratio die steeg met 59,6%
  • Een kost per conversie die daalde met 45,6%
Search ads

Ter conclusie: Een mooie efficiëntieslag in mediabudget met een prachtige groei in abonnementsverkoop.

Naar de toekomst toe zullen we de campagnes op Facebook en SEA verder optimaliseren. De complexiteit van alle verschillende formules zullen we nog verder integreren in een dashboard zodat we een eenduidig ROI-cijfer kunnen plakken op alle inspanningen.

Zoek je iemand om jouw campagnes te spotten?Laten we sparren