De samenwerking

Innovatief en stijlvol zorgmeubilair online bestellen vanuit de luie zetel? Makkie. Zeker met de nieuwe B2C website en webshop van Forever Home die Ambitious voor hen online in de kijker mocht zetten!


Expertises

  • Social Media
  • Paid Marketing
  • Data monitoring

Van B2B naar B2C

Bij B2B klanten zoals ziekenhuizen en woonzorgcentra staat Moments Furniture al langer bekend als betrouwbare leverancier van mooie en functionele design en zorgmeubels. Om hun doelpubliek verder uit te breiden – en op vraag van de vele klanten - hadden ze dan ook een vernieuwde website nodig voor hun B2C merk Forever Home met een bijbehorende gebruiksvriendelijke webshop. Onze collega’s van UXMen zorgden voor het functionele en intuïtieve design, Ambitious stond in voor de marketing en het creëren van de online awareness.

Resultaat: een succesvolle webshop die er niet alleen stijlvol uitziet maar ook erg gebruiksvriendelijk is.

First things first: de website en webshop

Wat begon met landingspagina’s evolueerde op relatief korte tijd naar een volledige en overzichtelijke website met een gebruiksvriendelijke webshop. Om alles in goede banen te leiden, zorgde Ambitious voor een snelle opvolging en begeleiding zodat alle pagina’s afgestemd waren op het ultieme einddoel: zo veel mogelijk conversie bereiken (bv. een afspraak maken of een online bestelling plaatsen).

Product detail
Forever home

Stijlvolle ads en efficiënte paid marketing

Een aantrekkelijke en overzichtelijke website ontwerpen is één, mensen die laten bezoeken is twee. Hiervoor hebben we dan ook bewust ingezet op paid marketing. Concreet: we lanceerden stijlvolle advertenties waarbij we duidelijk inspeelden op de vraag van heel wat senioren en zorgbehoevenden om zo lang mogelijk zelfstandig en in alle comfort thuis te kunnen wonen en leven. Door dit marketingtraject konden we heel wat nieuwe, potentiële klanten kennis laten maken met het verhaal en het aanbod van Forever Home.

Ads

Daarnaast hebben we ook specifieke search ads opgesteld op basis van het productaanbod en hebben we na verloop van tijd een remarketing opgezet waarbij mensen die al eerder de website bezocht hadden, opnieuw onze advertenties te zien kregen. Last but not least: om het aantal effectieve leads te maximaliseren waren we ook actief met shopping ads, zowel op Google als op Facebook.

Social Media

Naast de focus op de website en webshop hebben we ook de aanwezigheid op social media een boost gegeven. Zo bedachten we een goed uitgewerkte contentkalender met boeiende en relevante onderwerpen die helemaal matchen met het imago van Forever Home. Daarnaast hebben we bewust gekozen voor Facebook lead ads, dit soort advertenties maakt het voor de online bezoeker bijzonder makkelijk om met één klik een brochure te downloaden of een afspraak te maken in de showroom in Ingelmunster.

Facebook

Forever Home kende online een vliegende start dankzij de co-marketing ondersteuning van Ambitious. Samen vormden we één groot marketingteam en konden we in nauwe co-creatie werken aan de online aanwezigheid: zowel paid als organisch.

Jasper BergemanMarketing Specialist


Datamonitoring

Om de resultaten van alle betalende marketinginspanningen te kunnen meten, hebben we ten slotte een handig dashboard voorzien waarin alle data en cijfers in een overzichtelijk rapport door de klant geraadpleegd kunnen worden. Hiervoor hebben we custom en e-commerce tracking opgezet om alle online transacties (bv. een aankoop of het maken van een online afspraak) GDPR-proof te kunnen tracken. Dankzij deze data kan de website à la minute verder geoptimaliseerd worden.

Resultaat

De lancering van de webshop is niet alleen voor Forever Home een schot in de roos, ook voor senioren en zorgbehoevenden maakt het de aankoop van design en zorgmeubilair een stuk makkelijker en vlotter.

Klaar om je marketing naar een hoger niveau te tillen?Laat het ons weten