GIKS zocht professioneel advies met expertise in verschillende digitale domeinen en vond bij Ambitious een co-marketingsamenwerking.
GIKS merkt je op. En dat viel Ambitious ook op. GIKS heeft meerdere troeven achter de hand, maar de grootste is toch hun merkkleding voor het hele gezin. Shoppen in een GIKS-winkel voelt als een familie-uitje. Een beetje zoals bij die Zweedse meubelgigant. Als Belgisch familiebedrijf dat z’n strepen al meer dan verdiend heeft, is GIKS ondertussen een gevestigde waarde in Vlaanderen.
GIKS merkt marketing op. Data werd goed in het oog gehouden maar een frisse blik kan nooit kwaad. Daarom zocht het modebedrijf professioneel advies om de digitale strategie verder te ontwikkelen en online te groeien. Wel, Ambitious voelde zich aangesproken.
Wat GIKS op het einde van de rit wil, is natuurlijk dat de online verkoop wat aanzwengelt. Tijdens onze reis stellen we dus verbeteringen voor, zowel voor de website als voor hun onlineadvertenties.
Eerst de fundering recht, daarna pas bouwen met campagnes. Met andere woorden: we beginnen met een data- en SEO-analyse van de website. We starten met opportuniteiten spotten voor mail, social media en betalende ads, doen keywordonderzoek en analyseren het volledige aankoopproces.
De antwoorden op deze vragen zijn de basis om de verdere samenwerking vorm te geven. Maar corona beet in ons spreekwoordelijk achterwerk en we ruilden de langetermijnsamenwerking in voor ondersteuning bij campagnes.
Tijdens de coronacrisis zaten veel werkkrachten plots thuis, tijdelijk inactief. Brick-and-mortarwinkels moesten sluiten en enkel nog achter gesloten deuren verder zien te overleven. Iedereen die nog geen passagier was op de onlinetrein, kocht massaal ticketjes om er – soms te laat- alsnog op te springen. Online verkoop werd plots de enige stroom van inkomsten in plaats van een side-project.
Ambitious raadde GIKS dus aan om zo snel mogelijk te starten met online adverteren om de online shop te boosten. Wij ondersteunen GIKS met Ads op Google, maar wij geven evengoed advies bij het opzetten van Facebook- en Instagramadvertenties.
Tijdens belangrijke en op gezette tijden doorheen het jaar organiseert GIKS verschillende grote acties met kortingen. Zeker tijdens Modeweek, Opendeurdag en Dag van de Webshop. Voor de Google Ads spelen we vooral in op kledingmerken, wat perfect aansluit bij de USP van GIKS: merkkleding voor het hele gezin onder een dak.
Stuk voor stuk kort maar krachtige campagnes: een lage kost per transactie, met een ROI die zelfs verdubbelde sinds 2019.
Naast campagne voeren, hebben we nog steeds een adviserende rol. We houden onze vinger op de pols in het marketinglandschap en delen altijd tips en optimalisaties. GIKS past die meteen zelf toe. Met effect! Hun advertenties op Facebook en Instagram zijn om door een ringetje te halen.
Wat begon als een gekke start, mondde uit in een jaarlijkse co-marketingsamenwerking. Een samenwerking vol campagnes en adviessessies. We zetten de persoonlijke samenwerking even om in meetbare cijfers: