Gooit COVID-19 roet in je businessplan 2020? Is er sterk geknipt in je marketingbudget sinds de coronacrisis? Nu wil je natuurlijk dat kleine budget zo relevant mogelijk inzetten, maar hoe? Wij stellen voor om in te zetten op Google Ads en hieronder lees je waarom.
De prijzen voor online advertenties dalen omdat vele adverteerders uit paniek hun campagnes hebben uitgesteld of stopgezet. Dit is niet altijd de beste keuze, maar hier kan jij wel van profiteren. Kosten voor advertising zijn steeds marktgedreven en doen dus mee aan het spel van vraag en aanbod. Met minder concurrentie op de online advertising markt maak jij meer kans om hoog in Google te scoren!
Google steunt KMO’s, gezondheidsorganisaties en overheden tijdens de coronacrisis. Ze bieden advertentietegoed voor kleine en middelgrote bedrijven die Google Ads gebruiken. Lees Google’s artikel hier. Dat advertentiebudget kan tot eind 2020 worden gebruikt op een van de Google Ads-platforms. En we kunnen uit ervaring spreken, want we zagen de kost per klik al aanzienlijk dalen sinds eind maart. Je bereikt dus nog meer relevante leads met een kleiner budget!
Mensen gaan hun geld anders besteden. Wanneer je normaal reizen hebt gepland, terrasjes wou doen of op restaurant zou gaan, maken we nu allemaal het beste van onze thuissituatie. Kijk naar jezelf, heb jij sinds midden maart al ‘gekke’ aankopen gedaan zoals puzzels, een PlayStation, een tondeuse of potgrond? De meeste mensen zorgen nu voor een upgrade van hun #blijfinuwkot en kopen extra luxueuze huisartikelen, tuingerief, entertainment voor groot en klein, … Ook levering aan huis of webshops worden nu de norm. Heb je reeds een webshop maar wil je die nu een extra boost geven, lees onze tips hier.
Wij hopen dat de economische impact zo min mogelijk zal zijn. Grijp je kans om jouw business en marketingplan nu in vraag te stellen en nieuwe opportuniteiten te ontdekken. Zo komen we er allemaal samen door.
#staysafe en houd het gezond!
Het Ambitious Team