Wist je dat je als non-profitorganisaties mogelijks kans maakt op $10.000 advertentiebudget per maand dankzij Google Ad Grants?
Je ontdekt het allemaal in deze blog. We bespreken wat Google Ad Grants precies is, welke organisaties hiervoor in aanmerking komen en wat je als organisatie precies moet doen om met Google Ad Grants aan de slag te gaan.
Google Ad Grants is een initiatief waarmee Google non-profitorganisaties een extra duwtje in de rug wilt geven. Het biedt namelijk de kans om op een zeer voordelige manier te adverteren.
Het programma heeft als doel non-profitorganisaties te ondersteunen bij het vergroten van hun online zichtbaarheid. Zo kan men een breder publiek bereiken en waardevol verkeer naar hun website genereren.
Iedere organisatie die in aanmerking komt voor Google Ad Grants, krijgt een budget van $10.000 per maand om vrij te spenderen aan zoekadvertenties. Dit komt overeen met ongeveer €9.148. Dit lijkt op het eerste zicht misschien te mooi om waar te zijn, maar dat is het niet! Er worden bij Google Ad Grants geen kosten in rekening gebracht voor je organisatie.
Google Ad Grants is beschikbaar voor non-profitorganisaties over de hele wereld. Je organisatie moet natuurlijk wel aan bepaalde criteria voldoen, anders zal je aanvraag geweigerd worden.
Om in aanmerking te komen, moet je organisatie in de eerste plaats aan 2 belangrijke vereisten voldoen:
Daarnaast zijn er ook enkele andere zaken die de uitkomst van je aanvraag zullen bepalen. Organisaties die politieke, religieuze, onderwijs of overheidsgerelateerde doelen nastreven, komen bijvoorbeeld niet in aanmerking.
Eveneens kan je aanvraag afgekeurd worden wanneer je website niet gebruiksvriendelijk is of misleidende info bevat. Google wil namelijk een bepaalde kwaliteit waarborgen voor zijn gebruikers.
Voldoet je organisatie aan bovenstaande criteria? Lees dan zeker verder!
Je kan aan de slag gaan met Google Ad Grants in slechts 4 stappen:
Bij je aanmelding zal je enkele vragen over je organisatie moeten beantwoorden. Vervolgens gaat TechSoup, de validatiepartner van Google, je gegevens valideren. Men wil er natuurlijk zeker van zijn dat je organisatie voldoet aan alle nodige criteria.
TechSoup gaat mogelijk ook contact met je opnemen na het indienen van je aanvraag voor meer informatie en documentatie. Dit hele proces kan ongeveer 2 tot 14 werkdagen duren. Nadien ontvang je een e-mail met de boodschap dat je aanmelding al dan niet is goedgekeurd.
Als alles goed is verlopen en je organisatie aan de vereisten voldoet, dan ontvang je een link waarmee je je Google Ad Grants account kan activeren. Tenslotte rest er je enkel nog succesvolle campagnes op te zetten en uit te voeren.
Bekijk de video waarin stap voor stap uitgelegd wordt hoe je toegang krijgt tot Google Ad Grants.
Dankzij Google Ad Grants kunnen non-profitorganisaties impactvolle advertentiecampagnes opzetten en uitvoeren, zonder dat het extra kosten met zich meebrengt. Organisaties die in aanmerking komen zijn hierdoor in staat om op een voordelige manier hun marketingdoelen te bereiken.
Komt jouw organisatie in aanmerking? Waar wacht je dan nog op? Zet vandaag de eerste stap en maak gebruik van Google Ad Grants om je organisatie naar nieuwe hoogten te brengen.
Ontdek de webinar die we samen met MS-Liga Vlaanderen maakten. Hierin bespreken we onze vruchtbare samenwerking die heeft geleid tot 43% meer opbrengsten via donaties. Google Ad Grants speelde een belangrijke rol in de marketingstrategie.