Search Engine Optimization of afgekort SEO. Dit zijn de optimalisaties die je op je website doorvoert om beter te scoren in zoekmachines.
We gebruiken allemaal wel eens een zoekmachine. Als we met een vraag zitten, googlen we al snel om een antwoord. Daarom is het belangrijk om te scoren in deze zoekmachines. Je wilt toch ook op de eerste plaats verschijnen als iemand een antwoord zoekt waarop jij een oplossing kan bieden?
Je gaat niet meteen resultaat van je inspanningen zien want SEO is een verhaal van lange adem. Hoe meer jij je best doet om te optimaliseren, hoe beter Google jouw website gaat scoren. Dit heeft zijn tijd nodig. Wil je toch op kortere termijn bovenaan de zoekresultaten verschijnen? Dan kan je inzetten op een SEA-campagne.
Net zoals elke andere aanpassing aan je website, zullen we ook bij deze aanpak starten met een keyword-analyse. Welke woorden typen mensen in zoekmachines in en met welke woorden wil jij beter scoren in Google?
Daarnaast bekijken we ook je website eens van naderbij. We brengen in kaart welke zaken reeds in orde zijn en welke we nog kunnen optimaliseren. Op basis van onze analyse stellen we een plan van aanpak voor om je SEO of zoekmachine-optimalisatie grondig aan te pakken.
Na de keyword-analyse kunnen we van start gaan met je teksten. We gaan telkens focussen op 3 kernwoorden. We passen je teksten aan zodat je kernwoorden voldoende in de teksten voorkomen en zodat je een betere match met zoekopdrachten krijgt - en dus beter gaat scoren in Google.
We sommen enkele van onze actiepunten op:
Er zijn ook een aantal technische zaken die invloed hebben. Google kijkt niet alleen naar tekst om je pagina’s te structureren maar ook of je:
Ook technische parameters maken deel uit van het algoritme dat Google gebruikt om je positie in de zoekresultaten te bepalen. Technische instellingen beïnvloeden hoe Google je pagina’s crawlt (= het doorzoeken van een website door een zoekmachine-robot) en indexeert (= de ranking de je pagina’s krijgen in de zoekmachine).
Meer weten over technische SEO? Neem dan zeker eens een kijkje op onze blog.
SXO staat voor Search eXperience Optimalisatie. Naast het hele SEO-traject is het nu ook belangrijk om rekening te houden met de gebruikerservaring. Ook deze zal een factor zijn waarmee zoekmachines rekening houden bij het bepalen van je ranking in de zoekresultaten.
Vinden websitebezoekers eenvoudig waar ze naar op zoek zijn? Komen ze terug naar jouw website? Converteren ze of doen ze een aankoop? Zorg ervoor dat ze vinden waar ze naar op zoek zijn, op de plaats waar ze het verwachten.
Ook hiermee houden we rekening tijdens een SEO-analyse.