De samenwerking

Een uniek project voor Vandewiele, dat resulteerde in een uniform multi-websiteplatform op Craft CMS, het versterken van merkidentiteit, SEO-optimalisatie en GDPR-compliancy. De inspanningen werden beloond met een tijdige lancering voor ITMA Milan 2023 en zijn de start van een bloeiende Co-marketing samenwerking.

Expertises

  • Marketing automation
  • Data-analyse
  • SEO-analyse

Samen met UXMen en Digital Pulse hebben we succesvol samengewerkt om de online aanwezigheid van Vandewiele en hun merken te versterken, klantgerichtheid te stimuleren en nieuwe groeikansen te benutten. De nieuwe multi-website op Craft CMS dient als een robuust platform om de waarden, expertise en innovatieve producten van Vandewiele en hun diverse merken met een wereldwijd publiek te delen.

Ambitious stond in voor het SEO-proof opzetten van de website, GDPR-compliancy en zorgen voor de nodige data- en event tracking. Meteen ook de basis en het startschot voor een mooie Co-Marketing samenwerking.


Kantoren van Vandewiele

Een multi-brand, multi-country uitdaging

Vandewiele telt om en bij de 20 diverse merken en is wereldwijd actief. Het overgrote deel van die merken had voor dit project hun eigen identiteit, marketingaanpak en website. De wens van Vandewiele was dan ook om te zorgen voor uniformiteit en de kracht van de groep meer in de verf te zetten.

Een kolfje naar de hand van onze designers bij UX-Men die een volledige nieuwe online en offline stijl ontwikkelden alvorens deze te gaan toepassen in de wireframes en gloednieuwe UX-designs voor de diverse websites.

De aanpak van het multi-site platform met uitgekiende designs maakt het mogelijk om zowel de kracht van de groep als die van de individuele merken te behouden en zelfs elkaar te versterken.

In het dagelijks gebruik zorgt het er ook voor dat de consistentie in de merkidentiteit veel gemakkelijker behouden kan blijven en door het automatisch delen van content over de verschillende sites zorgden we ervoor dat het marketingteam efficiënter aan de slag kan.

Blijven scoren in de zoekmachines

Bij het live gaan van een nieuwe site zorgen we altijd voor een duidelijk redirectplan. Dat is absoluut noodzakelijk om je bestaande geïndexeerde url’s in de zoekmachines door te verwijzen naar die nieuwe locatie. Als je dat niet doet, verlies je enorm veel autoriteit in Google en dreig je een aanzienlijke terugval in je verkeer te hebben. Een huzarenstukje in dit project want we zorgden ervoor dat alle nieuwe websites even goed gevonden blijven worden in Google en tegen een strakke deadline.

Uiteraard is dat maar één van de vele SEO-onderdelen dat je goed moet hebben bij de overgang naar een nieuwe website. We ondersteunden bij de input in het nieuwe CMS door SEO-proof pagina’s aan te maken. Denk daarbij aan copy, keywords, metatags etc. Kortom, alle optimalisaties die je nodig hebt.

Het Ambitious team was ook nauw betrokken en zorgde voor advies en opleiding bij de interne marketeers die mee aan het websiteproject werkten.


Vandewiele in google zoekresultaten

GDPR proof data tracking

Voor een bedrijf is correcte data tracking enorm belangrijk om de resultaten van de marketinginspanningen gedetailleerd te kunnen meten en verder te optimaliseren. Uiteraard is het belangrijk om ook in regel te zijn met de diverse GDPR-richtlijnen. Aangezien Vandewiele internationaal actief is, kozen we daarom bewust voor de PiwikPro. Zowel basis analytics als custom events (bv. contactopname, inschrijving nieuwsbrief, aanvraag van brochure…) worden zo nauwkeurig en privacyvriendelijk gemeten. Per site werd een dashboard voorzien, zodat je geen data-expert hoeft te zijn om correcte aannames te doen.

Vandewiele cookiebanner
Vandewiele cookiebanner met cookievoorkeuren

Resultaat: 13 x Vandewiele live in minder 9 maanden

Dankzij de vlotte samenwerking tussen alle partijen en een intensief co-marketingtraject zijn we erin geslaagd om de vernieuwde aanpak van Vandewiele en hun 13 websites live te krijgen net op tijd voor ITMA Milan 2023, een van de belangrijkste textielbeurzen.

Meteen na de lancering zetten we onze inspanningen uiteraard verder, want in online marketing is er altijd ruimte tot optimalisatie. We zorgden voor het finetunen van SEO dankzij een go-live SEO check. Dankzij de koppeling van het CMS met een marketing automation tool kunnen we nu de nodige flows opzetten om leads te genereren en potentiële klanten te voeden met waardevolle informatie.


Vandewiele marketing automation in activecampaign
Klaar om je marketing naar een hoger niveau te tillen?Laat het ons weten