De samenwerking

Bij Ambitious kunnen we opnieuw een geslaagd marketingproject op onze palmares schrijven. We verhoogden zowel de naamsbekendheid, het websiteverkeer als het aantal maandelijkse kwalitatieve leads van Nandoo, een kersverse speler op de ERP- en CRM-markt. Een co-marketingtraject om trots op te zijn.

Expertises

  • Data-analyse
  • Digitale strategie
  • Social Media
  • Webanalytics

Wie is Nandoo?

Nandoo begeleidt bedrijven bij de strategie, implementatie en optimalisatie van Odoo, een hoogwaardig ERP- en CRM-systeem. Boekhouding, verlofaanvragen, bevoorrading of orders beheren? Dit systeem maakt alles mogelijk. Zo zet Nandoo alles op alles om bedrijven te laten groeien en schitteren.

Nandoo is de jongste telg van The Digitals Group en bestaat sinds kort één jaar. Een kersverse start-up dus die toch al indrukwekkende successen heeft geboekt. Zo werden ze onlangs Odoo Silver Partner’ en werkten ze reeds samen met straffe klanten zoals Thrive en MASTERmail.

Bundel de krachten met AmbitiousContact

En toen kwamen wij in the picture

Nandoo kwam bij ons aankloppen en vertelde over hun noden en uitdagingen. Als gloednieuwe start-up, hadden ze nog geen enkele naamsbekendheid. Ze hanteerden bovendien nog geen marketingstrategie, deden niet aan SEA (Search Engine Advertising) noch aan SEO (Search Engine Optimization). Alle marketingtools moesten nog opgezet worden en ze wisten niet goed waar te beginnen om hun merk in de kijker te zetten. Gedurende ons co-marketingtraject werkten we ongeveer 2 dagen per maand voor Nandoo. Ons grootste doel was om de markt te laten kennismaken met Nandoo en om op termijn een goede stroom van leads te genereren.

Hoe maakten wij het verschil?

Website en tracking

Uiteraard koos Nandoo ervoor om eerst zelf hun website in Odoo te bouwen, met ondersteuning van Calibrate. Zodra de website klaar was, begon ons team met het opzetten van Google Tag Manager en websitetracking met Google Analytics 4 (GA4). We voorzagen de website van de nodige tags en maakten custom GA4-events. Zo zouden we voortaan marketingactiviteiten kunnen meten en opvolgen en data kunnen verzamelen over de belangrijkste conversies, zoals ingediende formulieren en paginaweergaven van de contactpagina. Deze tracking set-up vormde de basis voor het dashboard en de maandelijkse marketingmeetings.

Zoekwoordonderzoek en advertenties

Vervolgens voerden we een zoekwoordonderzoek of keyword research uit om meer te leren over het zoekgedrag van Odoo-prospecten. Welke woorden of zinnen tikken ze in wanneer ze online surfen? Welke synoniemen gebruiken ze? Waar liggen hun interesses? Op deze manier konden we opportuniteiten op de markt identificeren. Na dit onderzoek zetten we Google Search Console op om de SEO en algemene websitegezondheid te monitoren. Bovendien lanceerden we Google Ads-campagnes met de juiste keywords en landingspagina’s. Deze campagnes richtten zich op verschillende doelgroepen, namelijk gebruikers die:

  • Odoo niet kennen en op zoek zijn naar een geschikt ERP-systeem
  • Odoo nog niet goed kennen en op zoek zijn naar eerste info over Odoo
  • Odoo al kennen en op zoek zijn naar een partner
  • Nandoo kennen en op zoek zijn naar info over Nandoo

Video's en sociale media

We gingen nog een stapje verder dan louter Google Ads-campagnes. Beelden zijn enorm sterk en kunnen emoties triggeren bij prospecten. Daarom creëerden we een tiental professionele video’s die veelgestelde vragen beantwoordden over Nandoo en Odoo. Deze promootten we onder andere op LinkedIn, zodat de beoogde doelgroep kennis kon maken met beide merken.

Dashboard en maandelijkse evaluatie

Nadat we onze creativiteit de wereld in hadden gestuurd, wilden we natuurlijk ook zien wat het effect was van onze marketinginspanningen. We creëerden een op maat gemaakt dashboard in Looker Studio om inzicht te krijgen in het aantal bezoekers, gebruikersgedrag, conversies, SEO en SEA. Elke maand organiseerden we een marketingmeeting om alle cijfers, evoluties en actiepunten te bespreken. Dankzij deze consistente evaluatie lieten we Nandoo steeds verder groeien. The sky is the limit!

Straf, straffer, strafste resultaten

Onze co-marketingtraject heeft duidelijke resultaten opgeleverd. Zowel de websitetraffic als awareness op LinkedIn steeg aanzienlijk. Via Google Ads werden bovendien bijna 30k impressies en 1,68k klikken naar de website gegenereerd, wat maandelijks gemiddeld twee kwalitatieve leads oplevert.

In slechts één jaar tijd heeft Nandoo daardoor een sterke positie in de markt verworven. Het bedrijf blijft bloeien dankzij onze effectieve en doelgerichte marketingstrategie. Samen met Ambitious heeft Nandoo een solide basis gelegd voor verdere groei en succesin de toekomst. Van deze start-up zal je nog veel horen!

Screenshot 2024 07 23 at 10 33 41
Jouw digitale resultaten ook opkrikken?Contacteer Ambitious