Bij Ambitious houden we wel van een opdracht met wat ‘vlees’ aan. Zo gingen we voor onze klant Meat&More aan de slag om de online aanwezigheid van hun merk Bon’Ap te vergroten en extra verkoop binnen te halen. Deze opdracht viel duidelijk in de smaak bij onze gedreven performance marketeers. Dankzij een nauwe samenwerking met het interne marketingteam konden we al heel mooie resultaten neerzetten. Bovendien trachten we ook het team zoveel mogelijk mee te trekken in de laatste nieuwe online marketingtactieken.
De lekkere geuren, de goed gevulde toonbank, het nummertje in de wachtrij… voor heel wat fijnproevers onder ons staat het kopen van vleeswaren of bereide gerechten synoniem met een bezoekje aan de lokale slager of voedingswinkel. Toch kan het ook anders en makkelijker. Door online je bestelling te plaatsen en af te halen in een afhaalpunt bij jou in de buurt, wanneer het jou het best uitkomt bespaar je niet alleen tijd (bye bye wachtrij) maar kun je 24/7 vanuit je luie zetel en in alle rust kiezen uit het ruime aanbod.
Om de traffic naar de website en bijbehorende webshop van Bon’Ap te verhogen, wordt ingezet op twee belangrijke troeven: producten zoals bereide maaltijden waarmee Bon’Ap de alledaagse keuken vergemakkelijkt én de seizoenstoppers als het BBQ- en Kerstaanbod. Voor dit aanbod werd de perfecte online mediamix en aanpak gezocht.
De feestdagen zijn traditiegetrouw dé topdagen waarop klanten hun bestelling plaatsen. Daarom maximaliseren we het aantal ads gedurende die periode en zetten we het gebruiksgemak op de voorgrond. Via Google bereiken we potentiële klanten die effectief de intentie hebben om vleeswaren of bereide maaltijden te bestellen. Dit element vormt de basis van je marketingmix. Resultaat: meer online visibiliteit, een verhoogde omzet en heel wat nieuwe, tevreden klanten die steeds vaker online bestellen.
Google ads heeft veel draaiende onderdelen, en kan dus erg tijdsintensief worden. Gelukkig weten we daar wel raad mee en elimineren we onnodig werk met een slimme campagnestructuur en efficiënte onderhoudsmomenten. Daarnaast wordt er nu efficiënter en doelgerichter ingezet op online advertising.
Ook de strategische focus van Bon’Ap op offline communicatie zoals brochures en folders werd aangevuld met een doordachte online communicatie. Hierbij ligt de nadruk op de online awareness - vooral via Facebook. Het kanaal past perfect bij de doelgroep die vaker iets ouder ligt. Een groot voordeel van Facebook is dat mensen snel reageren op ads en dat deze activiteit zichtbaar is voor hun netwerk, je merk krijgt hier social proof. Een groot verschil met de klassieke banner.
Deels een interne activiteit, hebben we hier technische aanpassingen geadviseerd in de manier waarop campagnes ingesteld werden. Door bv. het algoritme op bezoeken te laten focussen i.p.v. vertoningen van ads, vergrootte de stroom bezoekers die effectief de site bezocht en aan windowshopping deed.
Meat&More is een bedrijf in volle digitale transformatie. Om deze overgang ook na onze opdracht verder in goede banen te leiden, zorgen onze marketeers voor de nodige ondersteuning van het marketingteam.
Een belangrijke switch hierbij is de focus die verlegd werd van calender-based campagneplannen naar de uitrol van meer langlopende campagnes. Werken in waves is online minder noodzakelijk want je kan meer uit je budget halen en langlopende campagnes geven de kans om creatives te testen en boodschappen bij te schaven.
De online marketingmix is erg meetbaar maar dit maakt het moeilijk om het bos door de bomen te zien. Hoe verhouden de verschillende kanalen zich met elkaar? Welke KPI’s kun je met elkaar verbinden en hoe pak je het efficiënt aan? Met onze expertise en advies begeleiden we hen tot de juiste digitale mindset.
Ons harde werk werd duidelijk beloond en dat merk je meteen bij de cijfers. Zo steeg het aantal transacties uit prospecten dankzij onze campagne op Google vorig jaar met 86%. De omzet kreeg een groeischeut door met maar liefst 144% te stijgen en de ROAS - de Return On Ad Spend ofwel de omzet die uit online advertenties werd behaald - steeg eveneens van 0,5 naar 1,4: gericht en efficiënt adverteren loont dus wel degelijk.
Ook wanneer we naar de resultaten van de afgelopen Kerstcampagne kijken, zien we een mooie stijging van 96,26% in omzet, enkel en alleen door potentiële klanten die tijdens de feestdagen voor het eerst kennis maakten met het unieke concept van Bon’Ap. Gedurende deze korte periode steeg de ROAS ook nog eens met 40%. Cijfers waar we gerust op mogen klinken!