Wat mag je verwachten in deze module?

In deze module stel je zelf advertenties op voor Facebook, Instagram en LinkedIn. We bekijken hoe je zonder uitgebreide designvaardigheden een mooie, doelgerichte advertentie opstelt. Je zal leren hoe je eerst strategisch nadenkt over wat je wil bereiken en hoe je die doelen omzet naar je advertentie, (re)targetting en budget. Daarnaast leren we je een gestructureerde manier van werken aan zodat je account ook op lange termijn overzichtelijk en werkbaar blijft.

Welke onderwerpen kan je kiezen?

  • Socialemediastrategie:
    • Definiëren doelgroep, doelstellingen en KPI’s
    • Benaderen van de doelgroep
    • Plan van aanpak
  • Accounts
    • Account aanmaken
    • Facebook pixel en LinkedIn Insight Tag installeren
    • Google Tag Manager
  • Aan de slag met advertenties:
    • Campagnes opstellen volgens doelstellingen en doelgroepen
    • Beeld, lead generation, video en carrousels
    • Targetting, custom audiences en look-a-like audiences
    • Remarketing
    • Messenger – en Instagramstories, Marketplace en In-stream advertenties
    • A/B-testing
  • Analyse en optimalisatie:
    • Relevante data
    • Campagnes bijsturen en verbeteren


Deze module opnemen in je op maat gemaakte opleiding? Geef een seintje en we bekijken alle mogelijkheden.

Kies de modules die je wilt opnemen. 

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA. Het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.