Dit jaar organiseerde de Cronos Group - ondertussen voor de tiende keer - de befaamde hackaton, Hack The Future. Het thema voor dit jaar was Jungle Expedition en op deze jubileumeditie was voor het eerst ook team Ambitious aanwezig.
Begin november namen zo'n 683 studenten (uit 19 verschillende hogescholen en universiteiten in Vlaanderen) het tegen elkaar op in het Flanders Meeting & Convention Center om de meest innovatieve, creatieve of doordachte oplossing te bedenken voor de uitdagingen van morgen. Voor de creatieve opleidingen was er "creatives day" op 8 november en een dagje later was het de technische profielen op de "hackers day". Voor student ondernemers die hun ondernemerstalent wilden testen was er een uitgebreidere challenge in samenwerking met SINC.
Het was overduidelijk dat er een aantal zeer ambitieuze deelnemers tussen de studenten aanwezig waren. We schotelden de deelnemers een boeiende marketingcase voor die ze tijdens deze hackaton moesten oplossen. Er schreven zich maar liefst 18 teams in op onze challenge en waren we een van de populairste opdrachtgevers!
"Het is sowieso altijd zeer boeiend om in contact te komen met studenten en te zien hoe zij marketing aanpakken. Dat bleek voor onze een combinatie van zeer klassieke tools zoals flyers met AI gedreven creaties. Verrassend!"
Voor onze challenge verwelkomden we studenten vanuit heel Vlaanderen: Artevelde Hogeschool, Howest Brugge en Kortrijk, Vives, KdG en PXL. Uiteraard alle met een studierichtingen marketing, communicatie, multimedia en dergelijke. Een hoop knappe koppen die in groepjes van 2 of 3 aan de slag gingen om onze marketingcase op te lossen.
In navolging van "Sjakie en de Chocoladefabriek" bedachten we een fictieve case om een golden ticket te winnen.
De Antwerpse Zoo speelt in op de groeiende behoefte aan onthaasting en breidt haar aanbod uit. Ze willen drukbezette personen de mogelijkheid bieden om een jaar lang te genieten van de City Jungle Cabin. Zet een 360º-campagne op waarin deelnemers een “Golden Ticket” kunnen winnen voor deze ervaring.
Na de hackaton mochten we twee prijzen uitreiken: het winnende lot alsook een publieksprijs.
Kaat en Marieke, van team Crossers (studenten van Karel de Grote Hogeschool), mochten de eerste prijs in ontvangst nemen. Zij presenteerden een leuk en doordacht concept en focusten hierbij o.a. op een goed uitgewerkte funnel voor hun advertisingstrategie. Zij wisten ons met hun presentatie te overtuigen. Proficiat!
De publieksprijs ging naar Stef en Arno - team Academische Wapens (studenten van Hogeschool PXL). Zij werden door hun medestudenten verkozen als beste presentatie o.w.v. hun leuk concept waarin zij zelfs al verder nadachten dan de opdracht zelf! Proficiat!
Uiteraard wensen we alle teams te bedanken om deel te nemen aan onze challenge. De verschillen waren klein en eigenlijk waren het allemaal winnaars. Proficiat!