Hoe pakken wij dat aan?
Eerst bepalen we samen jouw KPI’s zodat we weten welk type conversie jij wilt optimaliseren. Dit kan gaan van harde conversies tot aantal bezoeken, tijd gespendeerd per pagina of sessie.
Wanneer je spreekt over conversieoptimalisatie, denken we automatisch aan A/B testen. En dit gaat verder dan louter kleuren testen op knoppen. Wij testen onze hypotheses met gebruikersonderzoeken en -ervaringen. Zo leven we ons volledig in jouw bezoekers en hebben we een psychologisch streepje voor tijdens hun beslissingsproces.
We starten vanuit een grondige prestatieanalyse van de huidige gebruikersflow op de website. Beschikken we eerst en vooral over genoeg en correcte data om de bestaande situatie te analyseren? Waar nodig, zullen we eerst nog bijkomende tracking instellen zodat we een duidelijk beeld hebben.
We identificeren mogelijke verbeterpunten en prioriteren deze naargelang hun impact om te bepalen welke aanpassingen we willen testen. We stellen hypotheses voor verbeteringen op en zetten daarna de A/B-test of multivariate-test op.