De samenwerking

We werkten nauw samen met PSA Belgium en creëerden samen online awareness op Facebook (advertenties & remarketing), Google Ads en zelfs Reddit. De resultaten van de campagnes zijn verbluffend en hebben geleid tot een groot aantal aanwervingen bij PSA Belgium.

Expertises

  • SEO-analyse
  • Paid Marketing
  • Data monitoring

PSA Belgium heeft zojuist onze medaille voor langstlopende samenwerking gewonnen! Al jaren zijn ze klant bij ons in een een co-marketingsamenwerking. De focus? Analyse en optimalisatie - sleutelwoorden die onmisbaar zijn in online marketing.

PSA Belgium is de grootste containerbehandelaar in de Antwerpse haven en is ook actief in Azië, Europa en Amerika als geprefereerde havenoperator. Wereldwijd behandelen ze dagelijks zo'n 203.400 containers per dag! Met meer dan 3.000 personeelsleden positioneert PSA Belgium zichzelf als 'PSA, The World's Port of Call'.

Sfeer

SEO

Co-marketingtraject met focus op SEO

We zetten een co-marketingtraject op met een sterke focus op SEO. We namen de website technisch onder handen en boden inhoudelijke ondersteuning. Dit resulteerde in maandelijkse rapporten over de prestaties van de website in dashboards van Looker studio. Hierin stelden we zowel quick wins als langetermijnoplossingen voor om de website verder te optimaliseren.

Optimalisaties voor zoekmachines

We onderwierpen meta-descriptions en URL-structuren aan onze strenge blik. Daarnaast zetten we custom tracking voor hen op met als doel het gebruikersgedrag op de website te analyseren en inzicht te krijgen in de prestaties van de website. Met die data konden we gericht SEO-advies verlenen, met als gevolg een betere gebruikerservaring en een vlottere sitecrawl door Google.

Recruitment Ads

De War for Talent woedt. Dat is het understatement van het decennium. PSA wil daarom een grotere instroom van talentvolle kandidaten om de moeilijkere posities toch in te vullen.

Vanaf het begin lag de grootste focus van onze inspanningen op Google Ads, waarbij de nadruk vooral lag op het werven van nieuw talent voor vacatures en het promoten van evenementen zoals jobdagen. De advertenties werden gericht op de regio's waar PSA nieuw talent zocht of waar ze verwachtten dat er geïnteresseerden waren, zonder honderden kilometers van de haven af te wijken.

Experimenteren met Reddit en Meta

Om meer exposure te krijgen bij het gewenste doelpubliek, en in het teken van ‘adverteer waar je doelgroep zit’, experimenteerden we met Reddit voor de vacatures gericht op IT-profielen. Deze zijn moeilijker te vinden en wisselen niet snel van baan. Daarnaast zetten we ook advertenties op Meta in om dringende vacatures in te vullen.

Reddit

Google for Jobs en de implementatie van structured data

Een andere belangrijke ontwikkeling was de opzet van Google for Jobs, waarbij de technische implementatie van structured data cruciaal is. Deze technische aanpak maakt het Google gemakkelijk om de vacatures van PSA te indexeren en te tonen aan potentiële kandidaten op Google for Jobs.

Adverteren voor de jobdagen

Tot slot adverteerden we de jobdagen van PSA. Met advertenties brachten we geïnteresseerde kandidaten op de hoogte van deze jobdagen. Dit was een belangrijke stap in het wervingsproces van PSA en heeft bijgedragen aan het aantrekken van nieuw talent.

Jobdagen1
Jasper Leonard DSC9778

Co-marketing als voedingsbodem voor resultaat

We zitten maandelijks met PSA Belgium samen om de rapporten in Looker Studio en lopende zaken te bespreken. We spelen gestructureerd en kort op de bal, wat zeker in het geval van carrièrewebsites cruciaal is. Zo is het belangrijk om regelmatig te checken of er nieuwe 404-pagina's opduiken, wat vaak gebeurt op carrièrewebsites waar vacatures continu gepauzeerd en opengesteld worden.

Zelfstandig ads opvolgen is een belangrijk aspect van het beheren van Google Ads-campagnes. Nieuwe vacatures toevoegen aan de campagne, dagelijks controleren welke vacatures ondertussen offline zijn gehaald … het is van cruciaal belang dat we de juiste ads pauzeren voordat Google ze oppikt. Want ads die linken naar een 404 pagina leveren uiteraard niets op, wat dan weer de prestaties van andere campagnes beïnvloedt. Onze dagelijkse opvolging zorgt zo voor een onberispelijke accounthygiëne.

Cijfers

Onze inspanningen hadden een meetbaar gevolg: het aantal sollicitaties zit jaar na jaar in de lift.

Dat is zeker op te merken op onze Google Ads-campagnes. Daar daalde de gemiddelde kost per sollicitatie op 2 jaar tijd met de helft terwijl de conversieratio tegelijkertijd steeg met 165%!

Wij hielpen PSA Belgium met online marketing, waaronder het optimaliseren van de website, het creëren van awareness via sociale media en het werven van nieuw talent via gerichte recruitment ads en jobdag-advertenties. De gestructureerde samenwerking leidde tot verbluffende resultaten.

Wil jij ook nieuw talent aantrekken door te adverteren waar ze zich verschuilen? Neem dan contact met ons op voor meer informatie.Contact

Resultaat

  • Socialmedia
    Aantal sollicitaties jaar na jaar in de lift
  • Campagnes
    Conversieratio steeg met 165%
  • Conversies
    Dalende kost per sollicitatie