De samenwerking

Meat&More is een snelgroeiend voedingsbedrijf met een familiaal karakter. Met meer dan 30 jaar ervaring in voeding en retail mag je hen gerust beschouwen als vakspecialisten. Sterk groeien betekent ook continu op zoek gaan naar talent. Net zoals voor vele bedrijven heerst ‘the war on talent’ ook voor Meat&More en is het vinden van de juiste mensen niet evident. Ondanks die algemene krapte op de arbeidsmarkt, wist Ambitious met enkele slimme campagnes het aantal sollicitaties toch te verdriedubbelen!

Ambitious zoekt…

Wie Meat&More niet kent, heeft ongetwijfeld wel al gehoord van hun winkelformules Buurtslagers en Bon’Ap. Dertig jaar terug startte het met voornamelijk vlees in hun aanbod. Vandaag kan je er je hele maaltijd samenstellen van aperitief tot en met dessert. Om dit ook allemaal vlot in de winkelrekken te krijgen, hebben ze een team van 1.500 collega’s en om de verdere groei te ondersteunen zoekt men steeds nieuwe teamleden.

In 2022 kwamen ze met deze vraag langs bij Ambitious. Meat&More als interessante werkgever in de markt zetten, hun merk versterken en zorgen voor meer sollicitaties. Dat was de opdracht die we toen kregen.

… en vindt!

Bij de start van deze opdracht analyseerden we de huidige manier van werken in Google ads . Op basis van die resultaten werd beslist om voornamelijk in te zetten op twee kanalen: Google Search & Display. Een concrete keuze voor de meest geschikte advertentietypes zorgde voor meer focus en stelde ons in staat de campagnes beter te monitoren en bij te sturen.
De grootste meerwaarde lag wellicht ook in het wijzigen van de advertentiestrategie. In het verleden werden er te vaak verschillende campagnes opgezet die slechts enkele weken duurden. Samen met Meat&More beslote we om over te schakelen naar een always-on-strategie. Zo konden we campagnes langer laten lopen, meer data verzamelen en beter inschatten welke wijzigingen voor duurzame verbeteringen zorgden.
Op die manier werden verschillende advertentiegroepen opgezet die maandelijks geëvalueerd, besproken en verbeterd werden. Met resultaat!

Zonder titel 1200 x 628 px

Een verdriedubbeling van sollicitaties!

Meat&More doet jaarlijkse heel wat aanwervingen. Bij de start van onze samenwerking in 2022 kreeg Meat&More enkel al via Google Ads 61 sollicitaties binnen. De wijzigingen die Ambitious gedurende onze samenwerking heeft doorgevoerd hebben duidelijk hun vruchten afgeworpen. In een markt die steeds krapper en krapper werd, wisten we het aantal sollicitaties te verdriedubbelen! In 2023 werden 200 sollicitaties gemeten via Google Ads en werden ook heel wat vacatures ingevuld!

Ontdek hoe een concrete digitale strategie het verschil maakt voor jouw employer branding!Kom langs voor een vrijblijvend gesprek!

Resultaat

  • Socialmedia
    Een stijging van 61 naar 200 sollicitaties
  • Comarketing
    Conversieratie steeg van 0,11% naar 0,37%
  • Conversies
    Langere always-on campagnes zorgen voor heldere data & concrete optimalisaties