De samenwerking

Als toonaangevende dienstverlener in de zorgsector had Familiehulp de ambitie om hun online aanwezigheid te optimaliseren en de prestaties van hun digitale kanalen te maximaliseren. Familiehulp wilde meer grip op hun digitale marketing: heldere rapportering, betrouwbare data en campagnes die echt werken. Wij brachten structuur, gebruiksgemak en een aanpak die meetbaar rendeert. 

Expertises

  • Data-analyse
  • Paid Marketing

In een notendop? Dit is hoe we samen met Familiehulp digitale impact realiseerden:

  • Implementatie van GDPR-compliant tracking met Matomo
  • Set-up van heldere en gebruiksvriendelijke dashboards via Looker Studio
  • Integratie van data uit Google Ads en Meta dankzij Supermetrics en rapportage ervan
  • Campagnes op maat voor zorgvragers én sollicitanten via Google Ads, Meta en LinkedIn

Data-driven marketing start met de juiste infrastructuur

Een stevig digitaal fundament begint met correcte data. We installeerden Matomo als GDPR-proof alternatief voor Google Analytics, implementeerden een cookiebanner en zetten de tracking op punt. Zo konden we vanaf dag één bouwen op cijfers die kloppen.  

We beantwoorden de vragen: wie zijn onze websitegebruikers, via welke kanalen zijn ze er geraakt en wat doen ze?

Dashboards die spreken

Data heeft pas waarde als je ze begrijpt. Daarom bouwden we een duidelijk dashboard in Looker Studio, gevoed door Supermetrics. Zowel voor de website als de vacaturepagina brengen we bezoekersgedrag, kanaalprestaties en conversies overzichtelijk in kaart. Inclusief data van Google Ads en Meta.

Het resultaat? Het team van Familiehulp kan niet alleen vlot rapporteren naar boven, maar kan ook zelf moeiteloos de dagelijkse prestaties opvolgen.

Mockups 5

Campagnes die doel treffen

Met het dashboard op punt, gingen we aan de slag met Google Ads, Meta en LinkedIn. Voor elk type doelgroep, van zorgvrager tot sollicitant, zetten we gerichte campagnes op. Dankzij een slimme structuur en constante optimalisatie groeide het verkeer naar de site snel, én in kwaliteit.

We analyseren, sturen bij en zoeken continu naar manieren om het beter te doen. Want digitale groei vraagt geen toeters en bellen, maar een solide aanpak en een partner die meedenkt.

“De samenwerking met Ambitious verloopt vlot. Hun co-marketingaanpak helpt ons om onze acties sterker in de markt te zetten en beter op te volgen. We waarderen vooral hun directe communicatie en aanpak.”

Allison DiamantDigitale Marketing & Communicatie @ Familiehulp
Benieuwd hoe we ook jou kunnen helpen groeien met een marketing-aanpak die werkt?Ik wil het weten!