E-mailmarketing en Marketing automation: termen die we in de online wereld vaak horen maar niet altijd juist benutten. We tonen je hoe je met ActiveCampaign beide kan tackelen door deze in je online marketing strategie op te nemen.
E-mailmarketing en Marketing automation: termen die we in de online wereld vaak horen maar niet altijd juist benutten. We tonen je hoe je met ActiveCampaign beide kan tackelen door deze in je online marketing strategie op te nemen.
Email is dead. Sinds de strengere wetgeving (GDPR) in mei 2018 erdoor kwam, leek het even alsof e-mail een stille dood tegemoet ging. Gelukkig dachten wij marketeers daar helemaal anders over en gingen we de uitdaging aan. E-mail is helemaal springlevend, zolang je het op een originele en creatieve manier aanpakt!
We moeten steeds leukere manieren bedenken om gebruikers te laten intekenen op een nieuwsbrief. Leuk zijn is een manier, maar ook relevante content aanbieden is des te meer van groot belang geworden. Gebruikers zullen sneller intekenen op je nieuwsbrief als je relevante en nuttige informatie met hen deelt. Daarnaast vinden ze het ook veel fijner om content op maat aan te krijgen. Hiermee bedoelen we inhoud die op het lijf is geschreven van de ontvanger. Denk hierbij maar aan mannen die graag kortingen op mannenschoenen krijgen en vrouwen op jurken.
Oké, dit hebben jullie ondertussen al 1.000 keren gehoord. Herhaling kan geen kwaad. Maar hoe kunnen we inhoud op maat van de gebruiker versturen? Met een e-mail automation tool die op slimme manieren als het ware praat met je gebruiker. Let’s focus on ActiveCampaign.
ActiveCampaign is een e-mailmarketing en automation tool die je kan inzetten om de customer experiences van gebruikers te verbeteren. Zelf geven ze aan een customer experience automation tool te zijn. Helemaal in lijn met wat we voor staan bij UXMen, niet?
Als je nog niet van deze tool gehoord hebt, vergelijken we hem graag met Hubspot in combinatie met MailChimp. Wellicht heb je van één van deze twee tools al wel gehoord. ActiveCampaign neemt in feite het beste van de twee tools samen in één, weliswaar in een goedkopere versie dan Hubspot. Uiteraard minder uitgebreid, maar wel helemaal gefocust op inbound marketing.
Marketing automation betekent dat je verschillende online en marketinggerichte functies kan automatiseren. We lichten de meest nuttige functies uit die je gebruikers zullen aanzetten tot actie:
Je merkt het, er zijn duizend-en-één mogelijkheden en dat allemaal automatisch, zodat jij op andere zaken kan focussen. Het opzetten van automations kost tijd en moeite, maar gelukkig kunnen wij je daar een handje bij helpen! Bovendien zoeken wij samen met de klant uit welke automatisaties het relevantst zijn.
¿Cuánto cuesta? ActiveCampaign biedt verschillende mogelijkheden zodat je op maat van jouw bedrijf kan genieten van hun functionaliteiten. Via hun pricing page kan je aanduiden hoeveel subscribers je hebt en AC berekent jouw prijs. We adviseren steeds om het Plus abonnement te gebruiken zodat er geen AC branding op jouw campagnes verschijnen.
Als je alles goed opzet en correct instelt, werkt automation écht. Zo kan je met één automation scenario al een serieuze groei in verkoop realiseren. Denk hierbij vooral aan automations zoals deze bij een verlaten winkelmandje bij een e-commerce webshop. Of de e-mails die je verwittigen dat een product weer in je maat beschikbaar is.