HubSpot en marketing automation
We vermeldden hierboven al dat je ook een marketing hub kan koppelen
aan je HubSpot-CRM-systeem. HubSpot vormt zo een fundamenteel hulpmiddel om aan ‘marketing automation’ te doen. Het stelt je namelijk in staat om marketing- en leadgeneratieprocessen te automatiseren en te optimaliseren. Via marketing automation zorg jij ervoor dat de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon terechtkomt.
Je volgt je marketingactiviteiten in één centrale database en krijgt inzicht in het gedrag van je prospecten. Door te evalueren hoe zij interageren met bijvoorbeeld jouw website, advertenties, e-mails of socialemedia-account, kan jij beter inschatten waar ze zich bevinden in de sales- en marketingfunnel en welke tactieken écht werken. Op die manier kan je je prospecten waardevolle en gepersonaliseerde berichten
bezorgen, op elk moment in de customer journey. En dat zonder veel moeite, want via marketing automation kan je je dagelijkse marketingtaken volledig automatiseren. Nog een voordeel? Zo houd je meer tijd over voor strategische brainstormsessies, andere marketingprojecten en – uiteraard – welverdiende koffiepauzes.