Wat is HubSpot?

HubSpot is een gebruiksvriendelijk, personaliseerbaar en allesomvattend CRM-platform, waarbij CRM staat voor ‘Customer Relationship Management’ of ‘klantrelatiebeheer’. HubSpot-CRM zet dus vooral in op loyale klantrelaties en inbound marketing. Dat betekent dat je prospecten niet over de streep trekt met dure of irrelevante advertenties, maar met authentieke en waardevolle content die een meerwaarde biedt en piekfijn is afgestemd op jouw doelpubliek.

Het HubSpot-CRM-systeem is volledig gratis – believe it or not – maar kan aangevuld worden met betalende marketing-, sales-, operations-, customerservice- en contentmanagement-tools. Je kan HubSpot bovendien combineren met de softwarepakketten waarmee je momenteel al werkt. Met deze handige toolbox ben jij volledig gewapend om je werkprocessen te optimaliseren én te automatiseren. Data centraliseren, offertes versturen, klantentevredenheid meten of een contentkalender opzetten? Met HubSpot fix jij dat in 1-2-3.

Gill, collega van Ambitious

De verschillende HubSpot-tools

HubSpot-CRM

Het gratis HubSpot-CRM-systeem vormt de krachtige basis van jouw inbound marketingstrategie. E-mailintegratie, e-mailtracking, e-mailmarketing en een online chat voor je website zijn maar enkele van de diverse mogelijkheden. Afhankelijk van je professionele noden, kan je extra features of ‘hubs’ koppelen aan je HubSpot-CRM. Mix & match erop los!

HubSpot Sales Hub

Maximaal inzetten op verkoop? Dan is de HubSpot Sales Hub iets voor jou. Meet en analyseer verkoopresultaten via intelligente dashboards, creëer offertes met eSign, automatiseer je verkoopprocessen, maak een persoonlijke salesvideo en laat je verkoopteam rechtstreeks bellen vanuit HubSpot. De mogelijkheden zijn eindeloos.

HubSpot Operations Hub

Wil je je bedrijfsprocessen stroomlijnen en automatiseren? De Hubspot Operations Hub is de onklopbare toolset. Synchroniseer je HubSpot-data met populaire applicaties (zoals Exact Online of Magento 2), maak gebruik van custom code en Webhooks, gebruik datasets voor je rapporten en automatiseer het schoonhouden van je CRM-data.

HubSpot Marketing Hub

Dankzij de HubSpot Marketing Hub bereik je moeiteloos je stoutste marketingdoeleinden. Gids je leads strategisch door het oriëntatie- en koopproces met het leadmanagement-systeem, automatiseer je marketingprocessen, publiceer in bulk op sociale media en creëer rapporten over je resultaten. En dat in slechts enkele klikken.

HubSpot Content Hub

Met de HubSpot Content Hub creëer je digitale content like a pro. Bouw een website zonder coderen, geniet van premium hosting, lanceer converterende landingspagina’s, implementeer handige SEO-tips, beveilig je content en lead-informatie met standaard SSL (‘Secure Sockets Layer’) en voer A/B-testen uit op je webpagina’s. Piece of cake!

HubSpot Service Hub

Wil je inzetten op maximale klantentevredenheid en -retentie, dan mag deze hub niet ontbreken. Werk met een helpdesk en ticketing-systeem, chat live met klanten, speel sneller in op incidenten, stuur surveys uit, creëer een kennisbank en bied een eersteklas ervaring. Wedden dat er gestoeft zal worden over je klantenservice?

Inbound Marketing

HubSpot en marketing automation

We vermeldden hierboven al dat je ook een marketing hub kan koppelen aan je HubSpot-CRM-systeem. HubSpot vormt zo een fundamenteel hulpmiddel om aan ‘marketing automation’ te doen. Het stelt je namelijk in staat om marketing- en leadgeneratieprocessen te automatiseren en te optimaliseren. Via marketing automation zorg jij ervoor dat de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon terechtkomt.

Je volgt je marketingactiviteiten in één centrale database en krijgt inzicht in het gedrag van je prospecten. Door te evalueren hoe zij interageren met bijvoorbeeld jouw website, advertenties, e-mails of socialemedia-account, kan jij beter inschatten waar ze zich bevinden in de sales- en marketingfunnel en welke tactieken écht werken. Op die manier kan je je prospecten waardevolle en gepersonaliseerde berichten bezorgen, op elk moment in de customer journey. En dat zonder veel moeite, want via marketing automation kan je je dagelijkse marketingtaken volledig automatiseren. Nog een voordeel? Zo houd je meer tijd over voor strategische brainstormsessies, andere marketingprojecten en – uiteraard – welverdiende koffiepauzes.

Starten met marketing automation in HubSpot?Contacteer ons!

Waarom kiezen voor HubSpot?

  • De nr. 1 software voor klantretentie en marketing automation
  • CRM-systeem met talrijke gratis functionaliteiten
  • All-in-one platform met geïntegreerde tools voor o.a. marketing, sales en klantenservice
  • Gedetailleerde analytics om je strategie te evalueren en bij te sturen
  • Intuïtieve interface die eenvoudig te gebruiken is voor iedereen
  • Eenvoudig te koppelen aan andere softwarepakketten
  • Sneller en efficiënter werken dankzij automatisatie van talrijke workflows
  • Toekomstbestendige oplossing die meegroeit met jouw organisatie

Ambitious, jouw HubSpot partner in crime

Bij Ambitious zetten we alles op alles om onze klanten te laten floreren in het digitale landschap van vandaag. We geloven steevast in de waarde van HubSpot en zien dit als een belangrijke stepping stone om klantsucces te realiseren en jouw marketing automation te boosten. Ons veelzijdige team kan jouw onderneming o.a. ondersteunen met:

  • Beheer en review van je huidig systeem
  • Technische implementatie van je nieuwe HubSpot-systeem
  • Koppeling met andere tools en platformen waarmee je werkt
  • Set-up van strategische workflows en templates
  • Data-analyse en optimalisatie van marketingcampagnes of -automatisaties
  • Opleiding voor teamleden die met HubSpot werken

Kortom dé HubSpot-partner bij uitstek!

Embleem van partnerschap met Hubspot

HubSpot ontdekken in 15 minuten?

Laat je gegevens achter en we plannen een korte video call in om samen met jou snel de mogelijkheden eens te bespreken.